گروه بازار پول- خدمات نوین بانک صادرات ایران طی ۵ ساله اخیر به طور میانگین ۸ برابر رشد داشته است. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران؛ این بانک در راستای ارائه خدمات مطلوب بانکی به مشتریان، از سال ۱۳۷۹ سرویس دهی از طریق فن‌آوری‌های نوین بانکداری را آغاز و توانسته از سال ۱۳۸۴ لغایت پایان دیماه ۱۳۸۸ از نظر تعداد، خدمات نوین خود را ۸۰۰ درصد افزایش دهد.

این خدمات شامل بهره‌برداری از شعب آنلاین سپهر، خودپردازهای ثابت و سیار، پایانه‌های شعب و فروشگاهی، شعب ۷۲۴، انواع کارت‌های بانکی شامل اعتباری، هدیه و بن‌کارت و ارائه خدمات بانکی از طریق تلفنبانک، اینترنت و تلفن همراه می‌باشد. ارائه سرویس‌های بانکی از طریق فن‌آوری‌ها و خدمات نوین علاوه بر ارتقای خدمات بانک و همسویی با بانکداری روز دنیا، تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت مشتریان دارد که در این راستا بانک صادرات نسبت به راه‌اندازی و بهره‌برداری هر چه بیشتر از فن‌آوری‌های نوین به منظور برخورداری و تسهیل در استفاده آحاد هموطنان از اینگونه خدمات اقدام می‌نماید.

شایان ذکر است، بانک صادرات ایران تا پایان دیماه سال‌جاری سیستم آنلاین سپهر را در بیش از ۳ هزار شعبه خود راه‌اندازی و تعداد خودپردازهای ثابت و سیار خود را نیز به ۲۷۰۹ دستگاه و تعداد پایانه‌های فروشگاهی را به بیش از ۲۳۵ هزار دستگاه، شعب ۷۲۴ را به ۷۶ شعبه و انواع کارت‌های بانکی و اعتباری را به بیش از ۱۱ میلیون کارت افزایش داده است.

بر این اساس، شمار استفاده‌کنندگان از سیستم بانکداری اینترنتی بانک صادرات ۱۲۳ هزار نفر، شمار استفاده‌کنندگان از سیستم همراه بانک صادرات ۱۴۵ هزار نفر می باشد و از ابتدای سال ۸۶ لغایت پایان دیماه امسال، مشتریان این بانک و دارندگان کارت بانک‌های عضو شبکه شتاب از طریق دستگاه‌های خودپرداز، سیستم تلفنی پرداخت قبوض (۱۵۵۳)، دستگاه‌های pos، سیستم بانکداری اینترنتی و همراه بانک، بالغ بر ۲۶ میلیون انواع قبوض خدمات شهری خود را به صورت غیرحضوری پرداخت نموده‌اند.