در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری از پرداخت غرامت ۲۵۰ فرانکی معادل ۵۳ هزار تومان بابت هر کیلو بار همراه مسافران هواپیمای سانحه دیده تابان خبر داده بود، بیمه البرز این میزان را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد. احمد صفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در مورد پرداخت خسارت بار مسافران هواپیمای مسافربری شرکت تابان خاطرنشان کرد: با توجه به بیمه‌نامه، بیمه البرز تعهدی برای پرداخت خسارت بار مسافران ندارد. معاون فنی بیمه البرز تصریح کرد: با این وجود این شرکت بنا بر دلیل کنوانسیون بین‌المللی هواپیمایی (ایکائو) بابت هر بار مسافر ۲۰ دلار پرداخت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سازمان هواپیمایی اعلام کرده به ازای هر کیلو بار همراه مسافران ۲۵۰ فرانک فرانسه پرداخت خواهد شد در حالی که بیمه البرز ۲۰ دلار را مبنا قرار می‌دهد، گفت: ممکن است سازمان هواپیمایی بیشتر از سقف بخواهد غرامت پرداخت کند. سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این اعلام کرده بود که برای هر کیلو بار مسافر ۲۵۰ فرانک فرانسه پرداخت خواهد شد. هم ‌اکنون فرانک فرانسه در بازار ۲۱۲ تومان خرید و فروش می‌شود که اگر در ۲۵۰ تومان ضرب شود عدد ۵۳ هزار تومان برای هر کیلو به دست می‌‌آید.

براساس استانداردهای بین‌المللی هواپیمایی هر نفر مجاز است حداکثر ۲۰ کیلو بار با خود در هواپیما حمل کند.

براساس اعلام سازمان هواپیمایی اگر یک نفر ۲۰ کیلو بار به همراه داشته باشد برای وی حدود یک میلیون تومان غرامت پرداخت خواهد شد. غرامت ۲۰ هزار تومانی با یک میلیون تومان اختلاف زیادی دارد و معلوم نیست شرکت تابان چگونه می‌تواند این غرامت را بپردازد و آیا شرکت بیمه البرز هم باید این اختلاف را تامین کند یا خیر. هواپیمای توپولف شرکت تابان با ۱۵۶ مسافر روز یکشنبه در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد که در این حادثه ۲۹ نفر زخمی شدند.