سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی ضمن استقبال از طرح اصلاحات بانکی در آمریکا اعلام کرد، طرح اوباما برای محدود کردن اندازه بانک‌های این کشور و محدود کردن فعالیت‌های ریسکی می‌تواند کمک زیادی برای جلوگیری از وقوع مجدد بحران مالی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنجل گوریا دبیر کل سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد: بانک‌های آمریکایی در حال حاضر با استفاده از منابع مالی خود دست به اقدامات و سرمایه‌گذاری‌هایی با ریسک بسیار بالا می‌زنند و طرح اوباما می‌تواند این گونه فعالیت‌ها را به شدت محدود کند. اگر این طرح به خوبی و درست اجرا شود می‌تواند از وقوع مجدد بحران مالی در آمریکا و سرایت آن به سایر کشورها جلوگیری کند. وی افزود: بانک‌های آمریکایی طی دهه‌های اخیر وارد فعالیت‌هایی شده‌اند که در واقع وظیفه اصلی آنها نیست. وارد شدن در این گونه فعالیت‌ها ریسک سیستمی ‌در نظام مالی و بانکی آمریکا را به شدت افزایش داده است. باید جزییات بیشتری از این طرح منتشر شود تا بتوان بهتر درباره آن قضاوت و اظهارنظر کرد.

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی متشکل از ۳۰ اقتصاد توسعه‌یافته و صنعتی جهان است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی هدف اصلی اوباما از طرح محدودیت بانک‌های این کشور و اعمال مالیات‌های جدید بر موسسات مالی و بانک‌های آمریکایی به دست آوردن نظر مثبت افکار عمومی‌ آمریکا است.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در حالی که تنها یک سال از ریاست جمهوری اوباما در آمریکا می‌گذرد، میزان محبوبیت وی به شدت کاهش یافته است.