مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان از سرمایه اولیه بانک توسعه تعاون توسط بانک مرکزی تامین شده است.

ماشاء‌ا… عظیمی، مدیر عامل بانک توسعه تعاون در گفت‌و‌گو با باشگاه خبری «توانا»، اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در راستای ابلاغیه مقام معظم رهبری برای توسعه همه جانبه بخش تعاون و افزایش سهم مردم در اقتصاد ملی تشکیل شده و دولت اوامر مقام معظم رهبری در این خصوص را به صورت لایحه آماده کرده است. وی با بیان اینکه یکی از بندهای اجرایی کردن قانونی اصل ۴۴ تشکیل بانک توسعه تعاون با سرمایه دولت است، تصریح کرد: تاکنون ۸۰ درصد از سرمایه تعیین شده بانک توسعه تعاون توسط بانک مرکزی تامین شده است. وی خاطر نشان کرد: طبق اساسنامه ۷۰ درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون باید به تعاونی‌ها اختصاص یابد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: بانک‌های توسعه‌ای تکالیف دولت و نظام را در حمایت از بخش‌های مورد نظر به عهده دارند. وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون از سازو‌کارهای بانکی خود برخوردار است، گفت: در ارائه تسهیلات به متقاضیان باید توانایی، اهلیت و خوشنام بودن متقاضی و همچنین داشتن توجیه اقتصادی در طرح‌های معرفی شده در کمیته‌ها بررسی شوند.

وی با بیان اینکه مقررات حاکم بر بازار پولی و مالی که توسط بانک مرکزی پیگیری و نظارت می‌شود، باید کاملا اعمال شود، اظهار داشت: امیدواریم بر اساس بند ۲ ماده ۲۹ قانون اجرا کردن اصل ۴۴ از محل واگذاری‌ها برای تقویت بخش مردمی اقتصاد، از سال آینده وجوه مناسبی به بانک توسعه تعاون اختصاص پیدا کند. عظیمی به تقویت مالی بانک توسعه تعاون اشاره و تصریح کرد: اگر سهم بانک توسعه تعاون از درآمد حاصل از واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی پرداخت شود و تقویت مالی بانک توسعه تعاون محقق شود، سال ۸۹ سالی خوب برای بانک توسعه تعاون در جهت عملی شدن برنامه‌های این بانک خواهد بود.