۵عضو حقیقی هیات مدیره بانک صادرات مشخص شدند و طی آن ابوالحسنی، معاون وزیر اقتصاد به جای صیدی عضو غیرموظف هیات مدیره بزرگ‌ترین بانک کشور شد.

به گزارش فارس، در حالی با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک صادرات، ۵ عضو حقوقی شامل دولت (از طریق وزارت اقتصاد)، سهام عدالت، سرمایه‌گذاری بیمه ایران، صندوق بازنشستگی بانک‌ها و سرمایه‌گذاری مدار (کنسرسیوم خریدار ۱۱ درصد از سهام) به عنوان ۵ عضو حقوقی جدید هیات مدیره بانک صادرات معرفی شده بودند که دو روز پیش اعضای حقیقی هیات مدیره این بانک مشخص شدند.

بدین ترتیب محمد جهرمی، وزیر سابق کار، در شرایطی پیش از این به سمت مدیرعامل و رییس هیات مدیره این بانک مشمول اصل ۴۴ حاضر در بورس منصوب شده بود که در جریان معرفی نمایندگان حقیقی هیات مدیره، ابوالحسنی، معاون وزیر اقتصاد جانشین حجت‌الله صیدی ( به عنوان عضو غیرموظف هیات مدیره) شد. قدرت اله شریفی، مهدی فتاحی و بهمن وکیلی دیگر اعضای هیات مدیره بانک صادرات هستند.

براساس این گزارش، در ترکیب سهامداری این بانک، دولت با ۳۸ درصد، سهام عدالت با ۴۰ درصد و شرکت سرمایه‌گذاری مدار با ۱۱ درصد از جمله سهامداران اصلی آن هستند که در جریان انتخاب اعضای حقوقی هیات مدیره بانک صادرات، دولت و سهام عدالت هر کدام یک کرسی خود را به سرمایه‌گذاری بیمه ایران و صندوق کارکنان بانک‌ها داده بودند.

بانک هزار و ۶۸۰ میلیارد تومانی صادرات ۱۹ خرداد ماه سال‌جاری به عنوان بزرگ‌ترین بانک دولتی مشمول اصل ۴۴ وارد بورس شد.