رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: در حال حاضر صندوق ضمانت صادرات ایران از ۴۲۱ شرکت فعال در زمینه صادرات کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، سیدکمال سیدعلی بعد از ظهر سه شنبه در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزود: از این تعداد شرکت ۲۴۱ شرکت در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی ‌و ۱۸۰ شرکت برای صدور سایر کالاها فعالیت می‌کنند. وی اظهار داشت: مواد پتروشیمی، پسته، فرش، زعفران، فولاد و مس بیشترین کالاهای صادراتی کشور را تشکیل می‌دهد. رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در خصوص صدور ضمانت بانکی کشور گفت: صدور ضمانتنامه بانکی برای صادرات کالا در ۹ماه امسال ۴ برابر مجموع ضمانتنامه‌های بانکی صادرشده در ۱۲ سال گذشته بوده است.

سیدعلی افزود: در حالی که در ۱۲ سال گذشته به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار ضمانتنامه و بیمه‌نامه بانکی صادر شده، در نه ماه امسال این میزان ۵/۲ میلیارد دلار بوده که این موضوع نشان‌دهنده توسعه صادرات غیرنفتی کشور است. رییس سازمان بازرگانی استان بوشهر نیز گفت: در ۹ ماه امسال به ارزش ۱۶ میلیون دلار بیمه نامه و ضمانتنامه بانکی برای صدور کالا از استان صادر شده است. سیدحسین حسینی محمدی افزود: امیدواریم با فعالیت صندوق ضمانت صادرات ایران در بوشهر این میزان سال آینده به ۲۵۰ میلیون دلار برسد.وی اظهار داشت: صادرات علاوه بر ارزآوری و اشتغال پایدار موجب حضور فرهنگ ایرانی در جامعه هدف و در سطح دنیا خواهد شد.حسینی افزود: این امر به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی دولت جمهوری اسلامی‌مورد اهتمام جدی قرار گرفته و به همین منظور توسعه صادرات از حمایت در سطح ملی و استانی برخوردار است. دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر گفت: یکی از سهل‌ترین استان‌های کشور در راستای ارائه خدمات تجاری استان بوشهر است و هدف این سازمان تسهیل فرآیند و قوانین و مقررات تجاری جهت تسریع در فعالیت تجار و بازرگانان است. حسینی افزود: در استان بوشهر خوشبختانه با تلاش‌های مدیریت ارشد استان و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی سند چشم‌انداز برنامه پنج ساله صادرات غیر نفتی تدوین شده است و اجرای این سند نقش بسزایی در توسعه صادرات استان در سال‌های آینده و کسب بازارهای جدید تجاری خواهد داشت.