عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جلسه نمایندگان مجلس، دولت و بانک مرکزی برای ارائه راهکار موضوع بازپرداخت بدهی و معوقات دولت طی این هفته یا حداکثر هفته آینده برگزار خواهد شد.

علی بروغنی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش بودجه دولت برای سال آینده اظهار کرد: بخش زیادی از این افزایش ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها است. وی ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که به افزایش بودجه دولت منجر شده برون‌سپاری و اجرای اصل ۴۴ راجع به شرکت‌های دولتی است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره جلسه این کمیسیون با مسوولان بانک‌ها گفت: یکی از مشکلات بانک‌ها عدم وصول بدهی‌ها از سوی مردم و معوقات دولت است که به علت عدم برگشت تسهیلات به واحدهای تولیدی به دلیل خشکسالی و بحران‌های مختلف بوده و منجر به عدم بازگشت تسهیلات و بازپرداخت آنها شده است.

نماینده مجلس هشتم افزود: طرحی داده شد که سه نفر از کمیسیون برنامه و بودجه و یک نفر از بانک مرکزی و یک نفر از وزارت اقتصاد طی جلسه راهکارهای عملی برون‌رفت از این وضعیت را بررسی و تبیین کنند.

بروغنی با بیان اینکه برخی معوقات در حال حاضر قابل وصول است، تصریح کرد: برخی از تسهیلات در دست افراد به علت بدهی در شرایط کنونی قابل برگشت نیست و نیاز به فرصت برای سودآور شدن طرح‌ها دارد، مجلس و دولت باید با هم‌فکری، چرخش پولی و اقتصادی را رونق دهند تا حلقه مفقوده این زنجیره تکمیل شود. به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه، جلسه نمایندگان مجلس و دولت برای ارائه راهکار این موضوع طی این هفته یا حداکثر هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی در مورد پرداخت بدهی دولت به سیستم بانکی گفت: قطعا دولت باید بدهی خود را به بانک‌ها کاهش دهد و می‌توان بخشی از این موضوع را در بودجه سال آینده بررسی کرد.