گروه بازارپول- آیین‌نامه جدید سرمایه‌گذاری مجاز موسسات بیمه در شورای عالی بیمه تصویب شد. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی ایران، این آیین‌نامه که پس از ابلاغ در آینده جایگزین آیین‌نامه قدیمی سرمایه‌گذاری موسسات بیمه خواهد شد، به منظور افزایش بازده اقتصادی سرمایه‌گذاری‌های صنعت بیمه زمینه‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در نظر گرفته است.

دکتر فرشباف ماهریان، رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه گفت: تاکنون روش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه، بر نقدشوندگی سریع سرمایه‌ها و ذخایر شرکت‌های بیمه توجه داشت و این سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر در رشته‌هایی که بازدهی زیادی نداشتند تمرکز یافته بود.

رییس شورای عالی بیمه گفت: بازده اقتصادی سرمایه‌گذاری‌های صنعت بیمه تاکنون حدود ۱۴ درصد بوده است. وی ابراز امیدواری کرد که با اجرایی‌شدن آیین‌نامه جدید سرمایه‌گذاری موسسات بیمه، بازده سرمایه‌گذاری‌های صنعت بیمه به بیش از ۱۷ درصد افزایش یابد.

بنابراین گزارش در آیین‌نامه جدید سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه ظرفیت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بورس و سایر ابزارهای پولی و مالی از جمله گواهی سپرده‌های بانکی برای شرکت‌های بیمه پیش‌بینی شده است. همچنین به شرکت‌های بیمه اختیارات بیشتری برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خارج از بورس و فرابورس داده شده است.

براساس همین گزارش، از زمان اجرایی شدن این آیین‌نامه، شرکت‌های بیمه می‌توانند در قراردادهای مشارکت مدنی و طرح‌های ساختمانی سرمایه‌گذاری کنند.

آیین‌نامه جدید سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود. تاریخ اجرای مفاد این آیین‌نامه از ابتدای سال ۱۳۸۹ خواهد بود.