تعداد و مبلغ اسناد مبادله شده و برگشت داده شده در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران در مهرماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب ۹/۱۲ و ۳/۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش بینا، به نقل از مدیریت کل آمارهای اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی، شاخص‌های تعداد و مبلغ اسناد مبادله شده به ترتیب به اعداد ۴/۷۱ و ۹/۲۵۸ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب یک و ۲/۳ درصد، افزایش یافت.

طبق این گزارش، در ماه مورد بررسی ۴۱۵ هزار برگ سند به مبلغ حدود ۲/۱۸ هزار میلیارد ریال در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران، برگشت داده شد.

شاخص‌های تعداد و مبلغ این اسناد در مهر ماه امسال به ترتیب به اعداد ۷/۱۴۶ و ۸/۳۲۵ رسید که نسبت به ماه قبل، از نظر تعداد ۶/۴ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۷/۵ درصد افزایش و در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۷/۸ و ۹/۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نسبت تعداد و مبلغ اسناد برگشت داده شده به مبادله شده به ترتیب به ۲/۱۰ و ۷/۴ درصد رسید. نسبت‌های یادشده در مهر ماه سال گذشته به ترتیب ۲/۸ و ۴/۱ درصد بود.

براساس گزارش هفت ماهه نخست امسال که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است، در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران حدود ۳/۲۶ میلیون برگ سند به مبلغ معادل ۵/۲۴۶۲ هزار میلیارد ریال مبادله شد. در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ اسناد مبادله شده به ترتیب به اعداد ۶۶ و ۲/۲۳۲ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به ترتیب ۹/۳۷ و ۸/۱۲ درصد، کاهش داشته است.

در ادامه این گزارش آمده است، در مدت یادشده ۸/۲ میلیون برگ سند به مبلغی معادل ۲/۱۱۴ هزار میلیارد ریال در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران، برگشت داده شده است.

این گزارش ادامه می‌دهد، متوسط شاخص تعداد و مبلغ اسناد برگشت داده شده به ترتیب به اعداد ۷/۱۲۹ و ۷/۲۹۱ رسید که نسبت به دوره مشابه سال ۸۷ از نظر تعداد ۲ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ یک درصد افزایش یافته است.

بانک مرکزی اعلام کرده است، همچنین در هفت ماه نخست امسال نسبت اسناد برگشت داده شده به مبادله شده از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب به ۵/۱۰ و ۶/۴ درصد رسید. نسبت‌های یادشده در هفت ماه نخست سال گذشته به ترتیب ۷/۶ و چهار درصد بود.