رییس فدرال رزرو فیلادلفیا تاکید کرد، فدرال رزرو آمریکا باید با توجه به رشد و رونق اقتصادی آمریکا و جلوگیری از افزایش شدید تورم، نرخ بهره بانکی را که به طور دستوری ثابت نگه داشته شده است، افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، چارلز پلوسر تصریح کرد: اگر نرخ تورم در اقتصاد آمریکا افزایش یابد، مردم این کشور اعتماد خود را نسبت به فدرال رزرو از دست خواهند داد. انتظارات تورمی‌در اقتصاد آمریکا به شدت رو به افزایش است و به نظر من، نرخ تورم آمریکا طی دو تا پنج سال آینده به شدت افزایش خواهد یافت.

پلوسر که به شدت مخالف ایجاد فشارهای تورمی‌در اقتصاد آمریکا است، افزود: اگر فدرال رزرو در شرایط کنونی اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی نکند مسوولیت هر گونه افزایش شدید تورم در سال‌های آینده بر عهده فدرال رزرو خواهد بود. وی افزود: با توجه به اینکه معمولا تاثیرات سیاست‌های پولی با تاخیر بر اقتصاد نمایان می‌شود، کارشناسان اقتصادی و مقام‌های

فدرال رزرو باید میزان نرخ تورم و رشد اقتصادی آمریکا را در سال ۲۰۱۱ میلادی پیش‌بینی کنند. به نظر من، با توجه به بازگشت شرایط عادی به بازارهای مالی فدرال رزرو باید هر چه سریعتر نرخ بهره را افزایش داده و نقدینگی تزریق شده را جمع‌آوری کند. در غیر این صورت فشارهای تورمی‌ موجب افزایش سطح دستمزد خواهد شد و این مساله هزینه‌های تولید در آمریکا را افزایش خواهد داد. نرخ بهره بانکی آمریکا از دسامبر ۲۰۰۸ تا کنون در حدود صفر درصد تعیین شده است. فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد، نرخ بهره بانکی برای مدت زمان نامعلومی ‌در حد صفر درصد ثابت خواهد بود، ولی کارشناسان معتقدند فدرال رزرو تا شش ماه دوم ۲۰۱۰ نرخ بهره بانکی آمریکا را افزایش نخواهد داد. پلوسر گفت: به نظر من دولت آمریکا باید به تدریج برنامه‌های محرک مالی و اقتصادی خود را متوقف کند و باید جای خود را به بخش‌خصوصی بدهد. بخش خصوصی می‌تواند نقش مهم خود را در اقتصاد آمریکا ایفا کند.