لیزینگ شهر تاسیس شد

فاطمه بهادری

لیزینگ شهر به عنوان بیست‌وسومین شرکت لیزینگی مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت کرد. مهدی خطیبی، مدیر عامل شرکت لیزینگ شهر با اعلام خبر دریافت مجوز این شرکت از بانک مرکزی تصریح کرد: شرکت لیزینگ شهر با سرمایه ثبتی ۱۰میلیارد تومان از نوع سوم شرکت‌های لیزینگی آیین نامه اجرایی بانک مرکزی است که در همه زمینه‌ها، خدمات لیزینگی به مشتریان ارائه خواهد کرد.

وی خدمات قابل ارائه لیزینگی در شرکت را اعم از خودرو، کشتی و هواپیما و...دانست. مدیر عامل شرکت لیزینگ شهر نرخ سود شرکت لیزینگ را نرخ مصوب بانک مرکزی اعلام کرد که این نرخ در حال حاضر ۱۷ درصد است.

خطیبی تصریح کرد: سهامداران شرکت لیزینگ شهر شامل؛ موسسه مالی و اعتباری شهر با ۵۰ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری فجر شمس آتیه با ۳۰ درصد و صندوق ذخیره کارکنان شهرداری با ۲۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در روزهای آتی، شرکت لیزینگ شهر لپ‌تاپ و خودرو را برای کارکنان شهرداری لیز خواهد کرد، افزود: این کالاها با حداقل نرخ سود لیز خواهد شد.

خطیبی، از همکاری با سازمان تاکسیرانی خبر داد و گفت: قرار است در قالب طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده، به سازمان تاکسیرانی خدمات لیزینگی ارائه دهیم. برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با همه خودروسازان همکاری خواهیم داشت حتی در این طرح خودرو‌های دنده اتومات نیز لیزینگ خواهند شد.

مدیر عامل شرکت لیزینگ شهر اظهار داشت: این شرکت از حداکثر امکانات شهرداری و موسسه مالی و اعتباری استفاده خواهد کرد که به همین منظور شعب موسسه به عنوان شعب شرکت در سراسر کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: به زودی سایت موسسه برای ارائه خدمات به صورت اینترنتی راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: همه اعضای هیات‌مدیره و مدیر عامل از سوی بانک مرکزی تایید شده‌اند.

لازم به ذکر است که شرکت لیزینگ شهر با شماره ۲۲۱۳۵۰ از سوی بانک مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده و با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیارد تومان از نوع سوم شرکت‌های لیزینگی است.

براساس بند «ج» ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی تاسیس شرکت‌های لیزینگ، حداقل سرمایه برای شرکت‌هایی که به فعالیت در کالاهای سرمایه‌ای گران قیمت نظیر هواپیما، اتوبوس، تریلی، کامیون‌های سنگین، ماشین‌آلات سنگین موردنیاز کارخانجات و... می‌پردازند

یکصد میلیارد ریال است.

شرکت‌هایی که مشمول بند «ج» هستند می‌توانند به فعالیت در سایر بخش‌ها نیز بپردازند.