شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی پیشنهادی به شورای پول و اعتبار با محوریت بانک مرکزی ارائه کرد که در صورت موافقت با این پیشنهاد، نرخ سود بانکی سال ۸۹ با در نظر گرفتن سه عامل تعیین خواهد شد. رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی در گفت‌وگو با مهر در خصوص تهیه گزارش و پیشنهاد شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی برای تعیین نرخ سود بانکی سال آینده گفت: تعیین نرخ سود بانکی بر عهده شورای پول و اعتبار است، ولی در بخش تدوین بسته سیاستی و نظارتی سال آینده، نظر بانک‌ها نیز گرفته شده است. محمود‌رضا خاوری اظهار داشت: عوامل مختلفی در تعیین نرخ سود تسهیلات بانکی دخالت دارد و می‌توان اولین عامل آن را نرخ تورم دانست که خوشبختانه بنا به اعلام بانک مرکزی، این نرخ اخیرا کاهش یافته است. وی عامل دوم تاثیر گذار در تعیین نرخ سود بانکی را قیمت تمام شده پول در داخل بانک‌ها دانست و افزود: با توجه به ترکیب سپرده‌ها که نشان از افزایش اعتماد مشتریان به بانک‌ها است و همچنین بالا رفتن میل مشتریان به سپرده‌گذاری بلندمدت در بانک‌ها، قیمت تمام شده پول هم افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: متناسب با این دو عامل و همچنین حمایتی که دولت می‌خواهد از اشتغال و اشتغالزایی داشته باشد، نرخ سود تعیین می‌شود. پیشنهاد ما این است که با توجه به قیمت تمام شده پول در بانک‌ها این نرخ تعیین شود.

این مقام مسوول بانکی بیان داشت: بهتر است از این پس دولت هم اگر می‌خواهد کمکی در بخش‌های مختلف اقتصادی داشته باشد از قبل یارانه و خط اعتباری آن را در اختیار بانک‌ها قرار دهد، به این ترتیب همکاری خوبی بین نظام بانکی، دولت و سیاست‌های پولی و اعتباری ایجاد خواهد شد.