بیمه مرکزی در اطلاعیه‌ای بار دیگر فعالیت‌های شرکت «آتیه‌سازان حافظ» در زمینه ارائه بیمه‌های تکمیلی را غیر قانونی دانست و عرضه این نوع بیمه را منوط به دریافت مجوز بیمه مرکزی عنوان کرد. به گزارش فارس، بیمه مرکزی بار دیگر طی اطلاعیه‌ای موضوع فعالیت شرکت‌ «آتیه‌سازان حافظ » در زمینه ارائه بیمه‌های مکمل درمانی را غیر قانونی دانست.

این گزارش می‌افزاید، موضوع فعالیت این شرکت در زمینه بیمه‌های مکمل و پایه است که بیمه مرکزی معتقد است با توجه به قوانین موسسات بیمه تجاری، بیمه‌های مکمل درمانی در زمره بیمه‌های تجاری بوده و باید تحت نظر بیمه مرکزی باشد. بیمه مرکزی اعلام می‌کند به موجب قوانین و مقررات موجود از جمله مواد ۳۱ ، ۳۸ ، ۶۶ و۷۰ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌‌گری و بند ۲ ماده‌واحده قانون تاسیس موسسات بیمه، برای انجام عملیات بیمه در ایران در تمام رشته‌ها یا رشته‌ای معین باید طبق مقررات این قانون از بیمه مرکزی پروانه تحصیل گردد و ارائه بیمه توسط این شرکت‌ها ممنوع است.

با توجه به قوانین فوق، بیمه مرکزی تصریح می‌کند که فعالیت «آتیه‌سازان حافظ» وابسته به خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در زمینه ارائه بیمه‌های مکمل درمانی غیرقانونی است. چندی پیش گزارشی در مورد اختلاف بیمه مرکزی و بیمه خدمات درمانی در مورد ارائه بیمه‌های مکمل در خبرگزاری فارس با عنوان ابهامات «قانونی منجر به اختلاف بیمه مرکزی و خدمات درمانی شد» منتشر شد که در آن مستندات هر دو طرف در این زمینه ارائه شد.

بر اساس نتیجه‌گیری این گزارش که با توجه به مستقل نبودن «آتیه‌سازان حافظ» این شرکت می‌تواند براساس قوانین قانون جامع رفاه و تامین اجتماعی، اساسنامه شرکت و بند الف ماده ۹۱ قانون چهارم توسعه بیمه‌های مکمل و پایه درمانی ارائه دهد. البته بیمه مرکزی معتقد است بند الف ماده ۹۱ قانون چهارم توسعه نحوه بیمه‌گری را نشان می‌دهد و هیچ گونه دلیلی بر عدم نیاز این شرکت به داشتن مجوز از بیمه مرکزی نیست.

متن نامه بیمه مرکزی که در پاسخ به درخواست شرکت آتیه‌سازان حافظ صادر شده به شرح زیر است:

« به موجب قوانین و مقررات موجود از جمله مواد ۳۱ ، ۳۸، ۶۶ و۷۰ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری و بند ۲ ماده واحده قانون تاسیس موسسات بیمه، برای انجام عملیات بیمه در ایران در تمام رشته‌ها یا رشته‌ای معین باید قبلا طبق مقررات این قانون از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی‌ ایران پروانه تحصیل گردد و عرضه بیمه به وسیله موسسات فاقد پروانه موضوع این قانون ممنوع است. بنابر این صدور مجوز تاسیس شرکت برای فعالیت در زمینه‌های مختلف بیمه‌ای از جمله بیمه درمان از وظایف و اختیارات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران است و شرکت آتیه سازان حافظ حتی به عنوان شرکت زیرمجموعه سازمان بیمه خدمات درمانی، بدون اخذ مجوز از بیمه مرکزی و رعایت قوانین و مقررات مربوط، حق بیمه گری نداشته و برای فعالیت‌های بیمه‌ای (به عنوان بیمه‌گر) مکلف به تطبیق وضعیت شرکت با ضوابط مقرر و اخذ مجوز از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران است. مراتب فوق طی سه نظریه دریافتی از معاونت محترم حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری مورد تایید قرار گرفته است.