عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نرخ سود ۲۸ درصدی تسهیلات در بانک‌های خصوصی، گفت: برخی بانک‌های خصوصی، فراتر از ضوابط بانک مرکزی عمل می‌کنند و بانک مرکزی باید قاطعانه با آنها برخورد‌ کند.

حسن خسته‌بند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار کرد: بررسی گزارش دادستان دیوان در تاسیس بانک‌های خصوصی کشور، از دستور کارهای جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس است.

وی افزود: در حال حاضر متقاضی برای تاسیس بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری زیاد است و در این گزارش وضعیت و تعداد درخواست‌کنندگان اعلام می‌شود.

نماینده بندر انزلی با بیان اینکه نظارت بر بانک‌های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری بسیار مهم است، تصریح کرد: این بانک‌ها سودهای بالایی را به مردم تحمیل کرده و فراتر از ضوابط بانک مرکزی عمل می‌کنند که نیاز به قاطعیت بانک مرکزی در برخورد با این متخلفان است.

به گفته وی، این بانک‌ها سودهای ۲۷ تا ۲۸ درصد از مردم دریافت کرده و رقیب سختی برای بانک‌های دولتی در جهت کاهش نقدینگی بانک‌های دولتی هستند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: بحث افزایش تعداد بانک‌های خصوصی و نظارت بانک مرکزی در جلسه امروز کمیسیون، با حضور مسوولان دیوان و رییس بانک مرکزی و معاونان وی مطرح خواهد‌ شد.