مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) از پیشنهاد یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای این صندوق در قالب لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: در بودجه سال جاری۴۷۳ میلیارد تومان اعتبار به این صندوق اختصاص یافت که تاکنون

۵۵ درصد آن تخصیص یافته، اما پیگیری‌های ما این است که این میزان افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، سید محمد کریمی در نشستی خبری برای تشریح فعالیت‌های جاری صندوق مهر امام رضا (ع) با بیان اینکه فعالیت‌های صندوق هم اکنون به موضوع اشتغال و پرداخت تسهیلات در این حوزه منحصر شده است، گفت: در آخرین فراخوان ثبت نام برای دریافت تسهیلات اشتغال ۶۲۶ هزار نفر از طریق سایت اینترنتی ثبت نام کردند که تا کنون به درخواست ۳۷۵ هزار نفر رسیدگی شده است. این در حالی است که تنها ۲۰ درصد این افراد واجد شرایط بوده‌اند.

وی افزود: از ۳۷۵ درخواست رسیدگی شده ۱۱۸ هزار درخواست به تصویب رسیده و امیدواریم تا پایان سال به درخواست همه‌ افراد ثبت نام شده رسیدگی و نتیجه به آنها اعلام شود. او با بیان این که ثبت نام مجدد برای دریافت تسهیلات اشتغال به سال آینده موکول شده ‌است، ادامه داد: علاوه بر اینترنت، درخواست‌های دیگری نیز به صندوق ارجاع شده که از آن جمله می‌توان به نامه‌های رسیده از سوی دفتر مقام معظم رهبری که در سفرهای استانی ایشان تقدیم شده است و سفرهای استانی رییس‌جمهور اشاره کرد که تعداد آنها به حدود ۵۶۳ هزار فقره می‌رسد. از این تعداد اکنون ۳۴۳ هزار درخواست بررسی شده و ۶۷ هزار نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات بوده‌اند.

مدیرعامل صندوق مهر رضا (ع) در ادامه به پرداخت دو میلیون و ۸۹۲ هزار فقره وام ازدواج از ابتدای تاسیس صندوق تا خرداد ماه امسال اشاره کرد و با بیان اینکه رقم این تسهیلات حدود پنج هزار و ۶۲۰ میلیون ریال سهم بانک‌ها و همین میزان سهم صندوق‌ بوده است، گفت: از خرداد ماه امسال بانک مرکزی اعلام کرد که بانک‌ها به تنهایی می‌توانند وام ازدواج را پرداخت کنند و بنابراین فعالیت‌های صندوق به حوزه اشتغال منحصر شد. او ادامه داد: بنا بر اعلام بانک مرکزی، بانک‌ها وام ازدواج را به سادگی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، اما مراجعات مردمی و گزارش‌ها این را تایید نمی‌کند، بنابراین ما در حال جمع‌آوری بازخوردها در این حوزه هستیم تا اگر دوباره لازم شد وارد موضوع وام اشتغال شویم، چرا که صندوق مهر امام رضا (ع) برای این کار آمادگی لازم را دارد.

همچنین با دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که در مناطقی که مردم آن به امکاناتی از قبیل اینترنت یا دفاتر صندوق برای رسیدگی به درخواست خود دسترسی ندارند، امکاناتی تهیه شود.

وی همچنین بر عهده گرفتن مصوبه صندوق تامین آتیه فرزندان ایران توسط صندوق مهر امام رضا (ع) را اعلام و خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه به ازای تولد هر نوزاد یک میلیون تومان سپرده‌گذاری از سوی دولت در این صندوق انجام می‌شود و پس از آن ماهیانه و براساس دهک‌ خانوار حداقل ۲۰ هزار تومان در صندوق سپرده‌گذاری می‌شود که ۵۰ درصد آن از سوی دولت تامین خواهد شد.

او در ادامه به شرایط دریافت تسهیلات اشتغال از سوی این صندوق اشاره کرد و گفت: فرد درخواست‌کننده نباید شاغل یا دانشجو باشد باید حداقل دو سال سابقه کار یا مدرک تحصیلی دانشگاهی یا فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش باشد ضمن اینکه باید طرحی متناسب با کسب و کار و مدرک تحصیلی خود ارائه کند و وضعیت سربازی او نیز مشخص باشد.