رییس صندوق ضمانت صادرات، در پاسخ به این انتقاد معاون وزیر بازرگانی که پوشش ۱۵ درصدی صادرات از سوی صندوق ضمانت خنده‌دار است عنوان کرد که همین مقدار از میانگین جهانی هم بالاتر است.

به گزارش ایسنا، دوشنبه هفته گذشته معاون وزیر بازرگانی با انتقاد از وضعیت تجارت کشور میزان پوشش صادرات از سوی صندوق ضمانت را اندک دانست.

بابک افقهی که در همایش آشنایی با کنسرسیوم‌های صادراتی و در حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی کشور سخن می‌گفت بعد از اشاره به فعالیت‌های صندوق ضمانت صادرات، میزانی را که این صندوق برای صادرات امسال پوشش خواهد داد، دو میلیارد دلار اعلام و سپس این گونه نسبت به این صندوق انتقاد کرد: «خنده‌دار است که این صندوق فقط ۱۵ درصد صادرات را پوشش بدهد، این معنا ندارد.» اما پس از بیان این سخنان رییس سازمان توسعه تجارت، رییس صندوق ضمانت صادرات که به نظر می‌رسد از این سخن افقهی گله‌مند است و نسبت به آن واکنش نشان داد. سید کمال سیدعلی در این مورد در سخنانی کوتاه گفت: «این ۱۵ درصد بیشتر از میزانی است که در همه دنیا پوشش داده می‌شود. میانگین این رقم در موسسات همتای ما ۱۰ درصد است.»

حال جدای از «خنده‌دار» بودن یا نبودن فعالیت‌های صندوق ضمانت صادرات، آن‌چه مهم‌تر از این به نظر می‌رسد تعهد نسبت به همین میزان است که باید تا پایان سال منتظر ماند و دید که آیا این میزان محقق می‌شود و می‌تواند نظر بخش خصوصی و فعالان تجاری کشور را در این مورد جلب کند یا نه؟