مدیر عامل بیمه دانا تاکید کرد: شرکت بیمه دانا زیان انباشته ندارد و تکلیف مالیات ۱۰ میلیارد تومانی تا روز برگزاری مجمع‌عمومی ‌مشخص می‌شود.

هادی اویار حسین، مدیر عامل شرکت بیمه دانا در گفت‌وگو با خبرنگار موج با اشاره به برگزاری مجمع عمومی‌ عادی این شرکت اظهار داشت: مشکلات ما با سازمان حسابرسی در شرف حل شدن است و تا روز مجمع، در مورد مسائل مطرح شده شرکت بیمه دانا تعیین تکلیف می‌شود.

وی با تاکید بر این که «شرکت بیمه دانا زیان انباشته ندارد»، تصریح کرد: هنوز ورود شرکت بیمه دانا به مانند شرکت‌های بیمه دیگر فرآیند طولانی به خود نگرفته است.

لازم به ذکر است، در صورتی که سازمان مالیاتی، مبلغ ۱۰ و نیم میلیارد تومان را زیان انباشته اعلام کند، ورود این شرکت به بورس با مشکلاتی مواجه می‌شود. اما اگر وزارت اقتصاد پرداخت این مبلغ را تعهد کند، این شرکت می‌تواند وارد بورس شود.

البته مدیریت عامل شرکت بیمه دانا موکدا اعلام کرده که از سال ۱۳۸۶ که بحث استاندارد حسابرسی یا آئین نامه ۵۸ مصوبه شورای عالی بیمه مطرح نبود؛ با مصوبه شورای عالی بیمه و مجوز بیمه مرکزی از محل ذخایر فنی، تکمیلی خطرات طبیعی، زیان انباشته خود را جبران کرده است. سازمان حسابرسی معتقد است این آزادسازی ذخیره باید ابتدا در حساب درآمدی گنجانده و بابت درآمد ایجادی ۲۵درصد مالیات پرداخت شود. این درحالی است که بیمه دانا و بیمه مرکزی براساس قانون و به منظور جبران خسارت ذخیره‌گیری کرده است و این امر را مشمول مالیات نمی‌داند. گفتنی است، مجمع عمومی ‌عادی شرکت بیمه دانا با حضور سهامداران و مسوولان سازمان حسابرسی در روز پنجشنبه ۲۴ دی‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.