واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که مازاد حساب جاری ایران در سال جاری ۷/۲۱ میلیارد دلار کاهش می‌یابد. به گزارش ایسنا، واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه دسامبر ۲۰۰۹ خود مازاد حساب جاری ایران در سال گذشته را ۲۴ میلیارد دلار (۱/۷ درصد تولید ناخالص داخلی) برآورد و پیش‌بینی کرد که این شاخص با ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کاهش در سال جاری به دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری (۷/۰ درصد تولید ناخالص داخلی) برسد.

این موسسه انتظار دارد که در سال ۸۹ تراز حساب جاری ایران افزایش یابد و به ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار (۴/۳ درصد تولید ناخالص داخلی) برسد.

در سال ۱۳۹۰ تراز حساب جاری ایران شاهد کاهش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری به ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار (۷/۲ درصد تولید ناخالص داخلی) خواهد بود و طی سال ۱۳۹۱ این شاخص به سطح ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار (۷/۳ درصد تولید ناخالص داخلی) خواهد رسید.

سال ۱۳۹۲ سالی است که برای ایران مازاد حساب جاری ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری به ثبت خواهد رسید که ۸/۳ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود و این شاخص‌ها در سال ۱۳۹۳ به ترتیب به ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار و ۴/۱ درصد تولید ناخالص داخلی کاهش خواهند یافت.