گروه بازار پول- مدیرعامل شرکت تامین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین از کسب دو رتبه اول توسط این شرکت از شورای عالی انفورماتیک کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، عزیزی، طی گفت‌وگویی، ضمن تشریح فعالیت‌های عمده این شرکت گفت: فعالیت اصلی شرکت ارائه خدمات در زمینه تولید نرم‌افزارهای کاربردی و ایجاد زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که طبق استرات‍ژی بازاریابی شرکت، بازار هدف بانک‌ها و سایر موسسات مالی تعیین شده‌است.

وی در خصوص موفقیت‌های اخیر این شرکت گفت: شرکت کاسپین موفق به کسب رتبه یک شورای عالی انفورماتیک در موضوع فعالیت‌های «تولید و ارائه نرم‌افزارهای سفارش مشتری» و «شبکه داده‌ها» شده است که در بخش «تولید و ارائه نرم‌افزارهای سفارش مشتری» و «شبکه داده‌ها» تنها ۲۹ شرکت در کل کشور دارای رتبه یک هستند و در حوزه «شبکه داده‌ها» نیز در کل ۲۰ شرکت توانسته‌اند این رتبه را به خود اختصاص دهند.

به گفته وی، کسب این رتبه‌ها از عزم جدی هیات‌مدیره و همکاران در راستای حرکت رو به جلوی این شرکت خبر می‌دهد؛ به طوری که شرکت کاسپین به عنوان یکی از اعضای اقماری بانک پارسیان در شان این گروه خبره باشد و متناسب با موفقیت‌های بانک، نسبت به ارتقای توانمندی‌های خود اقدام کند.

وی در خصوص اهمیت کسب این رتبه‌ها گفت: شورای عالی انفورماتیک یک نهاد سیاست‌گذار و نظارتی بر حوزه فناوری اطلاعات کشور است که سابقه‌ای طولانی دارد که در گذشته زیر نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی و در حال حاضر زیر نظر معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری اداره می‌شود. این مرکز در واقع یکی از مراکز عمده تایید صلاحیت پیمانکاران است و کسب رتبه یک از آن به منزله این است که هیچ‌گونه محدودیتی برای سپردن کار به شرکت کاسپین وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت تامین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین یکی دیگر از موفقیت‌های کسب شده توسط این شرکت را کسب رتبه دو در موضوع «پشتیبانی فنی» دانست و خاطرنشان کرد: این رتبه نیز رتبه بسیار مناسبی برای ما محسوب می‌شود و امیدواریم که با پیشرفت توانمندی‌های شرکت موفق شویم در همه بخش‌های رتبه‌بندی شده توسط شورای عالی انفورماتیک رتبه‌های بهتری را کسب نماییم.

عزیزی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های عمده شرکت علاوه بر طراحی نرم‌افزار در حوزه شبکه داده‌ است، گفت: در حال حاضر مشغول طراحی و پیاده سازی و عملیاتی کردن شبکه گسترده بانک پارسیان که اصطلاحا به آن wan می‌گویند، هستیم که این شبکه بستر ارتباطی مناسبی است بین شعب بانک و دفاتر مرکزی آن. درواقع این شبه ترکیبی است از خطوط زمینی که مخابرات در اختیار بانک قرار داده به علاوه یک مرکز ماهواره‌ای که اختصاصا برای بانک پارسیان تهیه شده و ارتباطات ماهواره‌ای بانک از آن طریق صورت می‌گیرد.

به گفته وی، در حال حاضر این شبکه ترکیبی تمام نقاط کسب و کار بانک پارسیان را در کل کشور پوشش می‌دهد و شاید شرکت کاسپین یکی از اولین شرکت‌های ایرانی باشد که موفق شده شبکه‌ای ترکیبی به این شکل پیاده کند و این توانمندی در دیگر شرکت‌ها کمتر دیده شده است.

مدیرعامل شرکت تامین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین همچنین با بیان اینکه این شرکت در حوزه سخت‌افزار نیز فعالیت‌های قابل توجهی داشته است، افزود: شاید برای اولین بار در کشور پروژه اطلاع‌رسانی متمرکز را در نقاطی که بانک احتیاج به اطلاع‌رسانی و تبلیغات دارد، طراحی کرده‌ایم که اغلب این نقاط شعب هستند و تا به حال حدود ۹۰ نقطه آن به بهره‌برداری رسیده و به امید خدا تا پایان سال کارکل نقاط مورد نظر بانک به انتها می‌رسد. عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر با بانک پارسیان و شرکت صرافی پارسیان قرارداد داریم از عزم این شرکت برای یافتن و تثبیت شرکای تجاری و در نهایت حضور گسترده در بازار فناوری اطلاعات خبر داد.

گفتنی است، شرکت تامین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین (سهامی خاص) در بیست و سوم دی‌ماه سال ۸۲ به ثبت رسیده و در ابتدا با سرمایه‌گذاری مشترک بانک پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان تاسیس شد. در سال ۱۳۸۶ طبق درخواست بانک پارسیان و طی صورتجلسه مجمع عمومی عادی با انتقال ۱۵۰ سهم از سهام بانک پارسیان به شرکت‌های لیزینگ پارسیان، سرمایه‌گذاری پارسیان و توسعه ساختمانی پارسیان (هر یک به تعداد ۵۰ سهم)، شرکت‌های مذکور نیز به جمع سهامداران این شرکت پیوستند و در حال حاضر این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های عضو گروه پارسیان مشغول به فعالیت است.