ادغام موسسات مهر و انصار منتفی است

فاطمه بهادری

مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه با اعلام اینکه ما قصد ادغام موسسات مهر و انصار و ثامن‌الائمه را نداریم، گفت: با حضور نتاج در موسسه مهر، این شبهه به وجود آمد و واقعیت ندارد.

پرویز فتاح در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و فعلی موسسه مالی و اعتباری مهر که روز گذشته برگزار شد، گفت: قرار است موسسه مهر به بانک تبدیل شود و همه ضوابط بانک مرکزی را رعایت می‌کند.

توجه ویژه به شرکت‌های بورسی خریداری شده

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شرکت‌هایی که طی یک سال و نیم اخیر توسط موسسه مهر خریداری شده، حفظ شود، تصریح کرد: باید به وضع شرکت‌های فوق به خصوص تراکتورسازی و ایرالکو توجه ویژه‌ای شود. این شرکت‌ها باید نمونه باشند. فتاح با اعلام این خبر که شفیع زاده در هیات مدیره موسسه مهر باقی می‌ماند، اظهار داشت: طبق اساسنامه باید فردی از بنیاد تعاون بسیج نیز در هیات مدیره باشد. وی ادامه داد: انصار و مهر باید نزدیک به هم کار کنند. وی خطاب به نتاج تصریح کرد: باید موسسه مهر نیز همچون موسسه انصار به بانک اسلامی‌تبدیل شود، البته مقدمات توسط شفیع زاده مدیر عامل سابق فراهم شده است. مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه گفت: به عظمت سپاه و بسیج می‌خورد که چند موسسه داشته باشند؛ در عین اینکه این موسسات مورد عنایت مقام معظم رهبری هستند.

وی ادامه داد: اقتصاد بی رحم است و زمین می‌زند. در این میدان باید با بررسی و هماهنگی وارد شد.

افزایش ۱۰برابری حجم موسسه مهر

شفیع‌زاده، مدیر عامل سابق موسسه مالی و اعتباری مهر در سخنانی با ارائه آماری از عملکرد موسسه در چهار سال فعالیتش در سمت مدیر عاملی تصریح کرد: سهم سپرده‌های موسسه مهر در بازار پول، ۵/۳ درصد است و روند وام‌های اعطایی به صورت عقود اسلامی ‌بوده است.

وی ادامه داد: در بخش بانکداری الکترونیک کارهای خوبی انجام شده است. در عین حال با راه‌اندازی بانکداری متمرکز (core banking) موسسه، ۸۵ درصد عملیات شبکه در این سیستم انجام می‌شود. مدیرعامل سابق موسسه مالی و اعتباری مهر ادامه داد: راه‌اندازی سامانه پست الکترونیکی مهر و پیاده‌سازی سیستم آموزش مجازی از دیگر طرح‌های راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: ساماندهی منابع انسانی، افزایش سطح بهره‌وری، توسعه اعتماد عمومی، تقویت نظام مدیریت، تقویت زیرساخت‌ها و تقویت نظام کنترلی نیز در موسسه به اجرا درآمده است. وی تصریح کرد: حجم موسسه مالی و اعتباری مهر در چهار سال ۱۰برابر شده است.

تلاش در مسیر تقویت بنگاه‌ها

غلامحسن تقی نتاج، مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر و مدیرعامل سابق موسسه انصار با تاکید بر اینکه رفع معضلات اساسی کشور و به طور مشخص، معضل بیکاری نیازمند ایجاد بنگاه و شرکت است، افزود: باید در جهت تقویت بنگاه‌ها تلاش کنیم. وی تصریح کرد: فاصله زیادی

با بانکداری اسلامی ‌داریم و باید به صاحبان این حوزه کمک کنیم و به آنچه مدنظر است، برسیم. نتاج ادامه داد: در جامعه اسلامی‌، اقتصاد اسلامی ‌مدنظر است و در اقتصاد اسلامی، بانکداری اسلامی. مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر با تاکید بر اینکه، امیدوارم امانتدار خوبی در موسسه مهر باشم، تاکید کرد: در ادامه مسیر ممکن است با چالش‌های جدید روبه‌رو شویم و باید متناسب با آن برنامه‌های نو را طراحی کنیم.

لازم به ذکر است، احمد شفیع زاده به مدت چهار سال مدیریت عاملی موسسه مهر را بر عهده داشت و غلامحسن تقی نتاج، مدیر عامل سابق موسسه انصار جایگزین وی شد. موسسه انصار و مهر به زودی تبدیل به بانک می‌شوند که موسسه انصار مجوز تبدیل به بانک را از شورای پول و اعتبار دریافت کرده و اساسنامه موسسه مهر در نوبت طرح در جلسه شورای پول و اعتبار برای اخذ مجوز است. گفته می‌شود، موسسه مهر تا یک ماه آینده پذیره‌نویسی خواهد کرد.