مدیرعامل شرکت بیمه دانا از واگذاری و عرضه سهام این شرکت در پایان ماه جاری (دی ماه) در بورس و اوراق بهادار خبر داد. «هادی اویارحسین» در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به برگزاری جلسه‌رفع ابهامات و مشکلات واگذاری سهام بیمه دانا روز گذشته (شنبه)، گفت:‌ در این جلسه که برای تعیین تکلیف واگذاری سهام بیمه دانا برگزار شد، وضعیت واگذاری آن مشخص شد. وی ادامه داد: در این جلسه موانع واگذاری سهام این شرکت برطرف و امکان واگذاری بیمه دانا بدون ارائه هیچ تعهدنامه‌ای به تصویب رسید. مدیرعامل شرکت بیمه دانا، تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا ۱۰ روز آینده مجمع عمومی بیمه دانا برگزار تا زمینه برای واگذاری سهام آن مشخص شود.

اویارحسین افزود: پس از ارائه صورت جلسه مجمع عمومی بیمه دانا به بورس و اوراق بهادار امور مربوط به واگذاری نظیر پذیرش،‌ تخصیص نماد و در نهایت واگذاری سهام این شرکت انجام خواهد شد. مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به برگزاری جلسه رفع ابهامات واگذاری این بیمه در وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مسوولان این وزارتخانه، سازمان و شرکت بورس، سازمان حسابرسی و بیمه دانا در روز شنبه گذشته، ‌گفت: اختلاف نظرهای این شرکت با سازمان حسابرسی در مورد خسارت‌های پرداختی رفع شده است.

در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی شرکت‌های بیمه دولتی تاکنون سهام دو شرکت بیمه‌ای آسیا و البرز به بخش خصوصی واگذار شده و قرار است سهام بیمه دانا نیز در آینده‌ای نزدیک واگذار شود.