گروه بازار پول- در پی توافق حاصله بانک مرکزی و وزارت تعاون و در جهت اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از توسعه بخش تعاون و ساماندهی بازار پول کشور، شرکت تعاونی اعتبار ایران خودرو طبق ماده ۱۸ بسته سیاستی- نظارتی سال ۸۸ بانک مرکزی که به عنوان تنظیم‌کننده نظام پولی و اعتباری کشور و ناظر بر حسن اجرای قوانین پولی و بانکی می‌باشد، توانست مجوز بانک مرکزی را دریافت نماید.

محسن‌ علی حسینی، مدیرعامل شرکت تعاونی اعتبار گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص تاریخچه شرکت تعاونی اعتبار گروه صنعتی ایران خودرو گفت: این شرکت در اواسط سال ۱۳۸۲ (مرداد ۱۳۸۲) با هدف تامین نیازهای مشترک مالی و اعتباری اعضا و حذف واسطه‌های غیر لازم در تجهیز پول برای بزرگترین شرکت خودروسازی کشور شکل گرفت که در دو سال اخیر تحولات جدی در گسترش اهداف و خدمات خود داشته و براین باور است که هر کسی در نظام جمهوری اسلامی در پایین‌ترین رده‌ها نیز اگر مسوولیتی به عهده دارد بایستی به بهترین نحو ممکن انجام وظیفه نماید.

وی از جمله ویژگی‌های تعاونی اعتبار نسبت به سایر موسسات مالی و اعتباری را ارائه آسان‌تر تسهیلات و اعتبارات به اعضای خود عنوان نمود و پرداخت تسهیلات و وام به اعضا و سپرده‌گذاران را از برنامه‌های مهم این تعاونی ذکر کرد و گفت: تعاونی اعتبار ایران خودرو از محل تجمیع سرمایه‌های اعضا که بیش از ۲۰ هزار نفر می‌باشد، طی ۳ سال گذشته بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب فروش اقساطی، جعاله، اجاره به شرط تملیک و قرض‌الحسنه پرداخت نموده است.

مدیر عامل تعاونی اعتبار ایران خودرو، استفاده بهتر از سرمایه‌های اعضا با هدف سودآوری مناسب مطابق با قوانین بانکداری اسلامی را از دیگر برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری نزد بانک‌ها، شرکت‌ها، اوراق مشارکت و فعالیت بیمه‌ای از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای تعاونی اعتبار می‌باشد.

وی افزود:‌ با اخذ مجوز از بانک مرکزی، نگرش فعالیت و نوع ضوابط و ارتباطات ما با سایر موسسات و بانک‌ها تغییر خواهد کرد و توسعه شعب و استفاده از نیروی کار جوان از برنامه‌های این شرکت خواهد بود؛ به همین منظور این شرکت ارائه خدمات پولی و بانکی و حفظ حقوق سهامداران و سپرده‌گذاران را از وظایف اساسی خود می‌داند.

وی همچنین در خصوص پروژه‌های مسکن این تعاونی، برای کارکنان و اعضای خود گفت: از آنجایی که مشکل مسکن کارکنان گروه از دغدغه‌های مهم، به شمار می‌رود، لذا در زمینه تامین مسکن با شرایط مناسب برای کارکنان پروژه‌های مهمی را اجرا کرده‌ایم که پروژه ۳۶ واحدی نوبهار در فردیس کرج، ۲۰ واحدی نگین در شیان تهران به اتمام رسیده و پروژه ۷۰ واحدی لادن در مرزداران تهران نیز در حال پیش‌فروش می‌باشد.

علی حسینی افزود: تحقق اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های دولت محترم بدون حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی غیر ممکن می‌باشد.

وی در خاتمه از زحمات کارکنان و مدیران بانک مرکزی که طی یکسال با این مجموعه جهت حل مشکلات موجود در تعاونی اعتبار تلاش نمودند، قدردانی و تشکر نمود.