مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: نیازها و ملزومات پیش‌روی بخش تعاون نیازمند تبیین برنامه‌های حمایتی در سطح وسیعی است، بر این اساس بانک تعاون باید تا پنج سال آتی سرمایه‌های خود را تا ۲۰ برابر افزایش دهد.

ماشاءا... عظیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: تجهیز بانک توسعه تعاون به سیستم‌های به روز خدمات‌رسانی جزو ملزومات و نیاز‌های بانک توسعه تعاون است که ما بر آن تاکید داریم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سیستم سمات و آماده‌سازی دسته چک ویژه بانک توسعه تعاون از جمله خدماتی بود که در راستای تشویق مشارکت‌های مردمی تعریف و در دستور کار بانک توسعه تعاون قرار گرفت. بر این اساس معتقدم هر قدر که بتوانیم فرآیند خدمات‌دهی در این بانک را متناسب با خدمات دیگر بانک‌های به روز کشور و جهان ارائه دهیم، قادر خواهیم بود ضمن جلب مشارکت گسترده مردمی، زیرساخت‌های لازم به موجب مشارکت مردم در بخش‌ تعاون را نیز سبب شویم.

وی در خصوص تجهیز بانک توسعه تعاون به سیستم ATM خاطرنشان کرد: بحث تجهیز بانک توسعه تعاون به سیستم ATM به لحاظ زیرساختی در دست مطالعه و بررسی است که در این خصوص تا آینده‌ای نزدیک تصمیم نهایی مبنی بر تجهیز و راه‌اندازی آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: تجهیز شعب بانک توسعه تعاون به فناوری‌های روز جزو اولویت‌های بانک توسعه تعاون است و بر این امر اصرار دارد، ضمن آنکه در این مسیر تجهیز شعب درجه یک استان‌ها و تهران در اولویت اجرایی کردن برنامه‌های در دستور کار است.

وی در خصوص افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون طی پنج سال آتی تا ۲۰ برابر، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم ماموریت‌های کلان در بخش تعاون با رویکرد حمایتی را در دستور کار قرار دهیم، لازم است برنامه‌های خود را به گونه‌ای تعریف و اجرایی کنیم که سرمایه بانک توسعه تعاون باید به میزان ۲۰ برابر افزایش یابد.

عظیمی گفت: البته افزایش ۲۰ برابری سرمایه بانک توسعه تعاون طی مدت زمان مورد تاکید در برآورد اولیه صورت گرفته است، چرا که بسته به نیاز بخش ممکن است حجم انتظارات و نیازها افزایشی به مراتب بیشتر از مقدار موردنظر را مورد تاکید قرار دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به این موضوع که در سال اول برنامه قرار دارند، بتوانند طی فعالیت‌های آتی و تعریف زیرساخت‌های مناسب با هدف جذب سرمایه‌های عمومی و تعاونی در مسیر ارتقای حجم سرمایه‌های بانک توسعه تعاون گام بردارند.