مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه «اعطای تسهیلات در بانک سپه متعادل شده است»، گفت: مطالبات مشکوک‌الوصول بانک سپه نسبت به کل تسهیلات اعطایی، ۱۵درصد است.

حسنعلی قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج اظهار داشت: مجموع مطالبات مشکوک‌الوصولی که بیش از یک سال و نیم از تاریخ سررسید آنها گذشته است، نسبت به کل تسهیلات اعطایی ۱۵درصد است.

وی با اشاره به رشد ۲۰درصدی سپرده‌گذاری در بانک سپه در سال ۸۸ گفت: مانده سپرده‌های بانک سپه در آبان ماه امسال نسبت به آبان ماه سال گذشته در تحلیل نقطه به نقطه حدود ۵۰‌درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک سپه در ادامه تصریح کرد: تسهیلات اعطایی بانک سپه در سال گذشته نسبت به سپرده‌گذاری‌های آن قابل توجه بود، به طوری‌که بانک سپه بیش از توان خود به اعطای تسهیلات پرداخت.

قنبری با بیان اینکه «در سال ۸۸ تسهیلات اعطایی بانک سپه متعادل شده است»، گفت: در حال حاضر حدود ۸۵‌درصد کل سپرده‌های بانک سپه به صورت تسهیلات به مشتریان اختصاص داده شده است.

خرید دیون مشکل معوقات را حل نمی‌کند

مدیرعامل بانک کشاورزی نیز گفت: خریداری دیون برای خروج معوقات از ترازنامه بانک‌ها، مشکلی را حل نمی‌کند.

محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان این که «برای رفع معضل مطالبات معوق الزاماتی همچون ایجاد موسسات خرید دین ضرورت دارد»، گفت: ایجاد این‌گونه موسسات به تنهایی کافی نیست چرا که باید سایر الزامات برای رفع این معضل شناسایی و به‌کار

گرفته شود.

وی افزود: اگر قرار باشد، صرفا دیون برای خروج مطالبات معوق از تراز نامه بانک‌ها خریداری شود، معضل مطالبات معوق حل نمی‌شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی با تاکید بر اینکه «موسسات خرید دیون برای افزایش کارآیی نظام مالی مفید است»، اذعان داشت: ایجاد موسسات خرید دیون به تنهایی برای حل بحران معوقات بانک‌ها کفایت نمی کند.

وی گفت: این امر تنها نوعی انتقال و جا‌به‌جایی مطالبات معوق به نهادی دیگر (موسسه خرید دیون) است.