بیمه‌‏های تکمیلی درمان در زمره بیمه‌‏های تجاری است و براساس قانون برای انجام عملیات بیمه (بیمه‌های تجاری) باید قبلا از بیمه مرکزی ایران پروانه تحصیل دریافت کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی،‌ شرکت «آتیه‌‏سازان حافظ» برای فعالیت بیمه‌‏گری خود هیچ مجوزی از بیمه مرکزی دریافت نکرده است و فعالیت آن در بخش بیمه‌‏های بازرگانی مجوز قانونی ندارد.

بنابر اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این سازمان به دنبال دریافت شکایت‌های مردمی از عملکرد شرکت «آتیه‌‏سازان حافظ»، به اطلاع عموم مردم می‌‏رساند شرکت مذکور، شرکت بیمه بازرگانی نبوده و برای فعالیت بیمه‌‏گری خود هیچگونه مجوزی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نکرده است، لذا از نظر بیمه مرکزی فعالیت شرکت آتیه‌‏سازان حافظ در بخش بیمه‌‏های بازرگانی فاقد مجوز قانونی است.

بیمه‌‏های تکمیلی درمان در زمره بیمه‌‏های تجاری است و براساس مفاد ماده ۳۸ قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری، برای انجام عملیات بیمه (بیمه‌های تجاری) در همه رشته‌ها یا رشته‌ای معین باید قبلا از بیمه مرکزی ایران پروانه تحصیل گردد و عرضه بیمه جز به‌وسیله اشخاصی که در ماده ۶۶ قانون تاسیس بیمه مرکزی اعلام شده، ممنوع است.

شرکت آتیه‌سازان حافظ با اخذ مجوز از سازمان خدمات درمانی از سال ۱۳۸۱ در زمینه بیمه تکمیل درمان فعالیت می‌کند. فعالیت غیرقانونی آتیه‌سازان حافظ در زمینه ارائه بیمه تکمیلی درمان قبلا از سوی بیمه مرکزی به مراجع ذی‌ربط اعلام شده است.