گروه بازار پول- طی مراسمی ‌بهره‌برداری از مرکز کنترل متمرکز سیستم‌های بانک تجارت آغاز شد. به گزارش روابط‌عمومی‌ بانک تجارت، مهندس دولت‌آبادی، معاون مدیرعامل این بانک در امور سازمان و فناوری اطلاعات طی این مراسم توجه بیش از پیش به طراحی و اجرای سیستم‌های نوین را از مهم‌ترین اهداف بانک تجارت در بخش IT دانست و گفت: راه‌اندازی این واحد به منزله حرکت به سمت راه‌اندازی سیستم‌های مهمی‌همچون دیتاسنتر بوده و جزو اولین قدم‌ها برای دستیابی به اهداف بلندمدت بانک در زمینه IT به شمار می‌رود.

در این مراسم همچنین «اوضاعی»، مدیر امور فناوری اطلاعات بانک تجارت در رابطه با اهداف راه اندازی این مرکز افزود: بانک تجارت این مرکز را با هدف ارائه سرویس مطلوب به مشتریان و اطلاع‌رسانی و پشتیبانی موثر به شعب و واحدهای ستادی بانک راه‌اندازی نموده است.

وی گفت: تمرکز کنترل تمامی ‌سیستم‌های بانک در یک بخش با توجه به اتصال زنجیره‌ای آنها به یکدیگر می‌تواند از بروز خطا جلوگیری کرده و سرعت رفع آن را افزایش دهد. وظیفه این واحد پایش تخصصی و اعلام هشدار به سرویس‌دهنده یا پشتیبان است و تمامی‌ این امور در این مرکز به صورت مکانیزه و بر پایه ثبت گزارش‌های لحظه به لحظه و هوشمند صورت خواهد گرفت.