مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه گفت: از نیمه دوم آبان‌ماه به صادرکنندگان تسهیلات ارزی ارائه خواهیم داد. حیدر مستخدمین‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پذیره‌نویسی اظهار کرد: هنوز به جمع‌بندی نهایی برای اینکه قبل از اینکه تبدیل به بانک شویم به بورس برویم یا با برند بانک به بورس برویم، نرسیده‌ایم اما در کل علاقه‌مند هستیم با نام بانک توسعه در بورس حضور پیدا کنیم؛ مقدمات این کار فراهم شده است و اطلاعاتی که لازم است را به بورس ارائه کرده‌ایم و کارگزاری هم تعیین شده تا این مرحله را برای ما انجام بدهد.

او گفت: موسسه اعتباری توسعه مراحل قانونی تبدیل به بانک را طی می‌کند و پس از تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده، بانک مرکزی و سازمان بورس موافقت خود را اعلام کردند و در حال حاضر مدت میانی افزایش سرمایه از سوی سهامداران هستیم؛ این مهلت در میانه آذرماه به اتمام می‌رسد و ما تاکید داریم که سهامداران از همه حق خود استفاده نکنند و بخشی از آن را به سهامداران جدید اختصاص بدهند. فکر می‌کنم این مراحل تا بهمن‌ماه به اتمام می‌رسد و قبل از پایان سال ۸۸ تبدیل به بانک خواهیم شد.

او گفت: در حال حاضر ۱۱۰۰ سهامدار داریم و علاقه‌مندیم مالکیت مجموعه را خصوصا در سطح سهامداران خردگسترش بدهیم و به همین دلیل تمام کارکنان را سهامدار موسسه خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه درباره جذب بسیاری از سپرده‌ها در هفت‌ماهه اول سال از سوی موسسات مالی غیرمجاز گفت: آسیب رفتن سپرده‌ها به سمت موسساتی که تحت پوشش بانک مرکزی نیستند و نرخ‌های بالاتری وعده می‌دهند، همچنان ادامه دارد و در واقع از فرصتی که باید موسسات مجاز و بانک‌ها بهره‌مند شوند، بی‌بهره مانده‌اند. امیدواریم که بانک‌های خصوصی و موسسات مالی مجاز تا به حال که تحمل کرده‌اند این یک ماه هم تحمل کنند تا ببینیم بانک مرکزی به وعده خود برای برخورد با این گونه موسسات تا اول آذرماه عمل می‌کند یا خیر؟ ما در انتظار تحقق وعده آن‌ها هستیم.

مستخدمین حسینی درباره مدیریت آسیب کمبود سپرده‌ها در موسسات مجاز گفت: جذب مشتری و حفظ آن فقط به نرخ سود بالا نیست. چگونگی ارائه خدمت و مشتری‌مداری که امروزه تبدیل به همکاری متقابل شده است، بسیار مهم‌تر است و همکاران بانکی ما به عنوان مشاوران مالی سپرده‌گذاران انجام وظیفه می‌کنند. ما در این قالب توانستیم با جذابیت و بهره‌وری سپرده‌گذاران را حفظ و بخشی هم جذب منابع داشته باشیم. ارائه خدمات مطلوب برای بسیاری از مشتریان مهم‌تر است و نمی‌توان برای آن نرخ تعیین کرد.

او تصریح کرد: ارائه خدمات جدید و نو باعث جذب مشتریان شده است و آخرین آن هم توسعه‌کارت ارزی (توسکا) است که با دلار و یورو صادر می‌شود و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و شاید جاهای دیگر که سودهای بالا می‌دهند، چنین خدماتی ارائه نمی‌دهند.

او درباره فعالیت‌های ارزی موسسه گفت: از نیمه دوم آبان‌ماه فعالیت اعطای تسهیلات به صادرکنندگان را در دستور کار قرار می‌دهیم که به آن‌ها تسهیلات ارزی داده خواهد‌ شد که از منابع خودمان ارائه می‌شود و جامعه هدف ما در ابتدا صادرکنندگان خرده‌پا هستند. ما از ابتدای امسال فعالیت ارزی خود را شروع کرده‌ایم که مناسب بوده و بر خلاف بانک‌ها تمام شعب ما فعالیت ارزی دارند و او بر لزوم گسترش بانکداری مجازی تاکید کرد و گفت: بانکداری مجازی با توجه به جوان بودن جامعه ما امروز یکی از الزامات است و گسترش موسسه اعتباری توسعه هم بر اساس بانکداری الکترونیک و IT است. گسترش فیزیکی سه تا پنج سال دیگر جواب می‌دهد. به طور مثال در حال حاضر ما خدمات مورد نیاز شرکت‌ها برای گشایش اعتبار و صدور ضمانت‌ها را در محل برای آن‌ها انجام می‌دهیم.