نماد بیمه دانا یکشنبه آینده درج می‌شود

عکس: نگار متین‌نیا

لیلا اکبرپور - مدیرعامل بیمه دانا از مطرح شدن درخواست پذیرش این شرکت در بورس اوراق بهادار در صبح یکشنبه هفدهم آبان ماه خبر داد.

هادی اویارحسین با استناد به نامه ابلاغی قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار افزود: بیمه دانا تمامی‌مدارک مورد درخواست بورس را ارائه داده که در صورت تایید هیات پذیرش و درج نماد در روز یکشنبه ، سهام بیمه دانا به عنوان دومین شرکت بیمه مشمول اصل ۴۴ یکشنبه ۲۴آبان ماه در بورس عرضه می‌شود.

اویارحسین درباره برنامه افزایش سرمایه شرکت گفت: افزایش سرمایه بیمه دانا به حداقل ۴۰‌میلیارد تومان در مجمع عمومی‌عادی شرکت مطرح شد و پس از ورود شرکت به بازار سرمایه، چگونگی افزایش سرمایه شرکت در مجمع فوق‌العاده بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: ارزش‌گذاری سهام شرکت بیمه دانا مثل بیمه البرز به تامین سرمایه امین واگذار شده که مراحل نهایی را پشت سر می‌گذارد و در هفته آینده طی جلسه مشترکی با حضور مدیران خصوصی سازی و تامین سرمایه امین ارزش‌گذاری شرکت بررسی خواهد شد.

وی بر لزوم طرح راهکارهایی برای عرضه سهام در قیمت واقعی اشاره کرد و گفت: تدابیری که برای شرکت بیمه دانا قابل اجرا است به دست آوردن قیمت واقعی سهم است؛ اما ما نمی‌توانیم ارزش واقعی سهم را منتشر کنیم.

وی تاکید کرد: براساس مصوبه هیات وزیران پس از عرضه ۲۰‌درصدی در بورس و کشف قیمت، ۵‌درصد سهام شرکت بیمه دانا براساس روش ارزش میانگین به کارکنان شرکت بیمه دانا واگذار خواهد شد.

یادآور می‌شود: جلسه معارفه بیمه دانا دهم مهر ماه با حضور فعالان بازار پول و سرمایه برگزار شده است.