گروه بازار پول- جمهوری اسلامی ایران با کسب رای تمامی اعضای شرکت‌کننده در نشست اتحادیه امان به عنوان یکی از پنج عضو هیات‌مدیره این اتحادیه انتخاب شد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیروت، شرکت‌های بیمه اعتبار کشورهای اسلامی به همراه شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای عربی، اتحادیه امان را در بیروت تشکیل داده‌اند.

سیدکمال سیدعلی، مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به این که عضویت در این اتحادیه موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی محسوب می شود، افزود: در نشست اتحادیه امان، صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان نماینده ایران به همراه نماینده ترکیه توانست با کسب تمامی آرای شرکت‌کنندگان به مدت ۲ سال عضو هیات‌مدیره اتحادیه امان شود.

وی گفت: پس از جمهوری اسلامی ایران و ترکیه کشورهای امارات، مالزی و تونس نیز با کسب آرای کمتر به عضویت هیات‌مدیره اتحادیه امان درآمدند. همچنین مدیرعامل «شرکت بیمه صادرات و سرمایه‌گذاری» وابسته به «بانک توسعه اسلامی» به عنوان رییس هیات‌مدیره این اتحادیه انتخاب شد. سهامداران این شرکت را دولت‌های ۳۹ کشور اسلامی شامل ۱۷ کشور عربی، ۱۳ کشور آفریقایی و ۹ کشور آسیایی و اروپایی به همراه بانک توسعه اسلامی در اختیار دارند.

شایان ذکر است، تشکیل این اتحادیه کمک شایان توجهی به تسهیل و توسعه تجارت فی‌مابین کشورهای اسلامی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی خواهد نمود.