امکان واگذاری 20‌درصد از سهام بیمه دانا در روز عرضه اولیه

مدیرعامل بیمه دانا گفت: امکان واگذاری تا ۲۰‌درصد از سهام بیمه دانا در روز عرضه اولیه وجود دارد.

«هادی اویارحسین» در گفت‌وگو با «ایرنا»،‌ با اشاره به پذیرش شرکت بیمه دانا در بورس و اوراق بهادار ‌اظهار داشت: کارشناسانی از مدیریت شرکت بورس در بیمه دانا مستقر شده اند تا مراحل پایانی را انجام داده و واگذاری سهام این شرکت انجام شود.

وی تصریح کرد: هرچند براساس پیش‌بینی‌ها ۱۰‌درصد از سهام بیمه دانا همانند بیمه البرز در بورس عرضه خواهد شد، اما میزان عرضه سهام این شرکت تا ۲۰‌درصد می تواند ادامه یابد. اویارحسین گفت: تاکنون ۳۹‌درصد از سهام بیمه دانا بابت رد دیون واگذار شده و پنج‌درصد نیز برای کارکنان در نظر گرفته شده است. مدیرعامل بیمه دانا با بیان آنکه سهام شرکت بیمه دانا توسط شرکت تامین سرمایه امین قیمت گذاری خواهد شد، ‌اظهار داشت:‌ این شرکت پس از برگزاری جلسات با مسوولان سازمان خصوصی‌سازی قیمت نهایی را مشخص خواهد کرد.

وی افزود: بیمه دانا براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در فهرست واگذاری‌ها قرار گرفت که به زودی در بورس عرضه خواهد شد. وی ترکیب پرتفوی مناسب (عملیات بیمه‌گری) و سود حاصل از عملیات سرمایه‌گذاری را منابع سودآوری شرکت‌های بیمه ای اعلام کرد و افزود: بیمه دانا در طول سه سال گذشته توانسته است بیمه نامه‌هایی را که نسبت خسارت زیادی دارند از ۹۵/۳۹‌درصد به حدود ۲۵‌درصد کاهش دهد که این امر باعث ترکیب مناسب پرتفوی این شرکت شده است. اویارحسین درباره دارایی‌های بیمه دانا، گفت: در طول دو سال اخیر تمام اموال این شرکت از سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر پس گرفته شده به طوری که سند یک ملک بزرگ پس از ۲۰ سال به نام این بیمه شده است.

مدیرعامل بیمه دانا درباره افزایش سرمایه این شرکت گفت: پس از واگذاری، در مجمع فوق العاده شرکت، سرمایه این بیمه از ۱۰‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان به ۴۰‌میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.