گروه بازار پول- دو پروژه ازچهار پروژه مدرسه سازی اهدایی بانک ملت برای مناطق محروم استان کرمان روز گذشته با حضور دکتر رییسی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، دکتر دیواندری مدیرعامل بانک ملت‌، مسوولان این بانک وتنی چند از مقامات استانی و محلی در جنوب کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر دیواندری در مراسم افتتاح هنرستان شبانه روزی مهارت‌های حرفه‌ای ایثارگران بانک ملت و هنرستان کشاورزی شهدای بانک ملت در شهرستان کهنوج و شهرستان رودبار کرمان اظهار داشت: بانک ملت از گذشته در زمینه مدرسه‌سازی در کشور فعال بوده واین پروژه‌های احداثی نیز در تداوم برنامه‌های بانک و در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی بانک طراحی شده است.

وی افزود: منابع مالی ساخت مدارس در جنوب کرمان از محل صرفه جویی بودجه‌های تبلیغاتی بانک در سال گذشته و سال جاری تامین گردیده است.

دکتر دیواندری افزود: این دو هنرستان در فضای آموزشی به مساحت ۹۴۳۵مترمربع اهدایی از سوی ۲۵‌هزار نفر از کارکنان متعهد و پرتلاش بانک ملت به دانش‌آموزان و آینده‌سازان مناطق محروم استان کرمان است.

دکتر دیواندری گفت‌: کشور ایران در دنیا به واسطه نیروی انسانی جزو کشورهای قابل ارزش است و هوش و ذکاوت دانش آموزان ایرانی زبانزد است و در سال‌های اخیر نیز در مناطق محروم استعدادهای خوبی ظهور کرده و بانک ملت خرسند است که توانسته قدم کوچکی در شکوفایی این استعدادها در مناطق محروم بردارد.

دکتر رییسی، معاون وزیر آموزش و پرورش و ‌رییس اداره کل نوسازی مدارس کشور نیز ضمن قدردانی از بانک ملت گفت، طی ۲ سال گذشته تقریبا مدارس کپری در این استان جمع‌آوری شده و در یکسال اخیر ۹ مدرسه شبانه روزی افتتاح شده است. وی افزود: در این دو پروژه افتتاح شده نیز بانک ملت سهم عظیمی دارد که این اقدام بانک در تاریخ منطقه باقی خواهد ماند‌.

وی افزود: تاکنون سیستم بانکی جسته و گریخته کمک‌هایی در زمینه مدرسه‌سازی داشته است، ولی در سطح نظام بانکی هیچ بانکی درزمینه مدرسه‌سازی به وسعت و گستردگی بانک ملت عمل نکرده است‌.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز بانک ملت در استان قم اقدام به احداث مدرسه برای کودکان استثنایی این استان کرده است‌. دو پروژه دیگر این بانک نیز در ساخت مدرسه و کلاس در منطقه عنبر آباد کرمان و قلعه گنج کرمان نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.