اویار حسین گفت: بیمه بدنه اتومبیل با ضریب خسارت ۹۵‌درصدی، حاشیه سوددهی چندانی ندارد و رشته‏های سودده باید در اولویت آزاد‌سازی قرار گیرند. هادی اویار حسین در گفت‌وگو با خبرگزاری موج در خصوص آزاد‌سازی تعرفه بیمه‌نامه بدنه اتومبیل اظهار داشت: به صلاح است که رشته‏های بیمه‏ای که در وضعیت سودآوری نیستند، در اولویت آزاد‌سازی قرار نگیرند.

وی با اشاره به آمار بیمه مرکزی در خصوص ضریب خسارت بیمه بدنه اتومبیل در سال‏های ۸۲ تا ۸۶ گفت: میانگین ضریب خسارت بیمه بدنه اتومبیل در ۵ سال گذشته، حدود ۶۵‌درصد بوده است که به مرحله زیان شرکت نزدیک می‏شود.

مدیرعامل بیمه دانا با بیان ضریب خسارت مستقیم ۶۵‌درصدی بیمه بدنه تصریح کرد: ضریب خسارت بیمه بدنه اتومبیل با احتساب ۱۰‌درصد کارمزد، ۵‌درصد هزینه صدور و ۱۰ تا ۱۲‌درصد هزینه‏های اداری شرکت‏های بیمه، ۹۵‌درصد می‏شود.

اویار حسین خاطرنشان کرد: رشته‏هایی که از سوددهی برخوردارند باید در اولویت آزاد‌سازی قرار گیرند.

وی در ادامه به فهرست رشته‏های سودده تا زیان‌‌ده اشاره کرد و گفت: بالاترین میزان سوددهی به ترتیب در رشته‏های باربری، آتش‌سوزی، مهندسی، سرنشین خودرو، هواپیما، نفت و انرژی، حوادث، مسوولیت، بدنه خودرو، سایر، بیمه‌های عمر، درمان و شخص ثالث است.

وی با تاکید بر این که شرکت‏های بیمه‏ای باید تحمل زیان را داشته باشند، پیشنهاد کرد: به تدریج باید به آزاد‌سازی تعرفه این رشته‏ها پرداخت و کار فنی مفصلی روی آن انجام داد تا صاحب‌نظران چارچوب اصلی آن را تدوین نمایند.