رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد: از ابتدای آذر، خسارت‌های ناشی از تصادفات رانندگی تا سقف ۵۰۰هزار تومان، بدون نیاز به ارائه کروکی پلیس توسط شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود.

سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با فارس گفت: نماینده بیمه مرکزی در جلسه هماهنگی طرح زمستانی متعهد شد تا خسارت تصادف تا سقف ۵۰۰هزار تومان، از طریق شرکت‌های بیمه پرداخت شود. وی اظهار داشت: اجرای این مصوبه تحول مهمی در کاهش ترافیک جاده‌ای است،‌ تصادفات خسارتی ده‌ها برابر تصادفات منجر به فوت،‌ در راهبندان و ترافیک شدید در راه‌های درون و برون شهری تاثیر می‌گذارد.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: اجرای این مصوبه، راهکار بسیار موثری در مدیریت ترافیک در درون و برون شهر است.

نرخ بیمه بدنه خودرو کاهش می‌یابد

رییس کل بیمه مرکزی، دستورکار جلسه امروز شورای عالی بیمه را آزادسازی مرحله دوم بیمه بدنه خودرو عنوان کرد و گفت: در این شرایط نرخ بیمه بدنه خودرو کاهش می‌یابد. به گزارش سایت بیمه مرکزی، جواد فرشباف ماهریان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: در حال حاضر ۱۱میلیون دستگاه خودرو و ۷میلیون موتور سیکلت در چرخه حمل‌ونقل فعالند که فقط حدود یک و نیم میلیون بیمه‌نامه بدنه برای آنها صادر شده است. وی با اشاره به ظرفیت فوق‌العاده گسترده‌ پیش پای شرکت‌های بیمه گر برای صدور بیمه نامه بدنه خودرو گفت: اگر این شرکت‌ها بتوانند با استفاده از ابزارها و شیوه‌های علمی و به روز جهان مردم را با صنعت بیمه آشنا و نرخ‌های مناسب تعیین کنند، احتمال توسعه این بخش از بیمه زیاد است. فرشباف ماهریان افزود: با آزاد شدن مرحله دوم بیمه بدنه خودرو از این پس فقط بیمه مرکزی با تصویب شورای عالی بیمه یک استاندارد به شرکت‌های بیمه‌گر ابلاغ می‌کند.

وی گفت: از این پس شرکت‌های بیمه گر با پوشش صددرصد آزاد و در چارچوب استاندارد جدید بیمه مرکزی می‌توانند بیمه‌نامه‌های متنوعی برای جامعه بیمه گذار ارائه کنند تا بازار بیمه بدنه رونق یابد. رییس کل بیمه مرکزی افزود: بیمه‌گر باید طرح‌های متنوع و جدید خود را ارائه و در جامعه تبلیغ کند و مردم می‌توانند هر یک از انواع بیمه‌نامه‌های بدنه خودرو را که خواستند، انتخاب کنند. فرشباف ماهریان تصریح کرد: با اجرای مرحله دوم آزادسازی بیمه بدنه خودرو، شرکت‌های بیمه‌گر برای رقابت با یکدیگر، نرخ‌ها را در بازار کاهش می‌دهند، اما درصد این کاهش هم‌اکنون قابل برآوردکردن نیست.