عزم دولت و بانک مرکزی در پیگیری حذف صفر از واحد پول کشور جدی است، اما این کار نیازمند فرهنگ‌سازی و نظر مردم می‌تواند در اجرای بهتر این طرح موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیرکل پارلمانی بانک مرکزی از نظرسنجی قریب‌الوقوع بانک در خصوص حذف ۳ صفر از واحد پول کشور خبر داد.

مهدی اسلامی، مدیرکل پارلمانی بانک مرکزی اظهار داشت: نگرانی‌هایی که در خصوص پیامدهای حذف صفر از واحد پول کشور وجود دارد، ناشی از عدم اطلاع دقیق افکار عمومی‌از اصلاحات مدنظر است.

وی افزود: حذف صفر از واحد پول کشور در ابتدا مشکلاتی به خصوص در خرید اقلام بوجود می‌آورد، اما تجارب کشورهای همسایه نشان می‌دهد این کار در رشد اقتصادی موثر است.

مدیرکل پارلمانی بانک مرکزی گفت: این بانک به زودی سایتی را به منظور اطلاع‌رسانی و نظرسنجی درباره حذف ۳ صفر از واحد پول کشور راه‌اندازی می‌کند تا جزییات و پیامدهای این کار به اطلاع مردم برسد و از آنها در این زمینه نظرخواهی شود.

اسلامی ‌در پایان تصریح کرد: عزم دولت و بانک مرکزی در پیگیری حذف صفر از واحد پول کشور جدی است، اما این کار نیازمند فرهنگ‌سازی است و نظر مردم می‌تواند در اجرای بهتر این طرح موثر باشد.