گروه بازار پول- هجدهمین شعبه بیمه توسعه با حضور مسوولان استانی، مدیر آموزش و توسعه بیمه مرکزی ایران، مدیرعامل، مدیران ارشد و روسای شعب این شرکت در شهر رشت افتتاح شد.

قدرت اله اسدی، مدیرعامل بیمه توسعه در مراسم افتتاح شعبه رشت با اشاره به اهمیت بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری برای اقشار جامعه گفت: قشرهای جامعه با برخورداری از بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری می‌توانند در مواقع حساس و غیرقابل پیش‌بینی زندگی، با این نوع بیمه‌نامه، آتیه خود و خانواده تحت سرپرستی خود را تامین نمایند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت هفت ساله بیمه توسعه در بازار بیمه و کسب رتبه اول طی دو سال متوالی در ایفای تعهدات ، افزود: این شرکت در راستای تحقق اصل مشتری مداری اقدام به راه‌اندازی سامانه آنی پرداخت خسارت در۲۰ دقیقه و افتتاح شعب با هدف اشاعه فرهنگ بیمه در کشور کرده است. ایشان اضافه نمود در مسیر توسعه فرهنگ بیمه، نمایندگان و کارگزاران نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

مدیرعامل بیمه توسعه با اشاره به این که آمده‌ایم تا در استان زرخیز گیلان مفید واقع شویم، ادامه داد: از شروع ۶ماه اول سال‌جاری تا پایان مهرماه ۸۸ به میزان ۲ برابر کل سال ۸۷ تولید حق بیمه داشته‌ایم و این پویایی را به گیلان نیز خواهیم آورد.در این مراسم منصور نوروزی، مدیر آموزش و توسعه بیمه مرکزی ایران با بیان این موضوع که پرداخت حق بیمه در کشورهای توسعه یافته ۱۲‌برابر کشور ایران است، گفت: سهم کشور ایران از مجمومه بیمه‌های دنیا در صنعت بیمه ۹/۰درصد است و این سهم اصلا کافی نیست، اما با شتاب خوبی که در پیش گرفته شده و با گام‌های موثری که موسسات بیمه بر می‌دارند، این میزان افزایش خواهد یافت.

نوروزی خاطرنشان کرد: شاخص سرانه حق بیمه در ایران۵۰‌دلار است، این در حالی است که مردم در کشورهای توسعه یافته ۶۰۰‌دلار؛ یعنی ۱۲ برابر مردم ما حق بیمه پرداخت می‌کنند و حتی در کشورهای رقیب مانند ترکیه، امارات، قطر، کویت و عربستان سرانه حق بیمه بسیار بیشتر از کشور ایران است.

وی ضریب نفوذ بیمه در سطح کشور را ۳/۱درصد عنوان کرد و در ادامه گفت: این سهم در کشورهای توسعه یافته ۵/۷درصد است و این آمار حاکی از آن است که ظرفیت‌های خالی زیادی وجود دارد که هنوز به آنها نفوذ نکرده‌ایم.

مدیر آموزش و توسعه بیمه مرکزی ایران با اشاره به اینکه رشد حق بیمه کشور از سال ۸۵ تا ۸۶ ، ۲۷‌درصد بوده است، افزود: در حالی که بیمه توسعه در این مدت ۱۸۲درصد رشد داشته است و نشان از آن است که بیمه توسعه مسیر توسعه را پرشتاب طی می‌کند و با نوآوری‌ها و توانمندی‌ها باید بتواند ارزش سیاسی را هم بالا ببرد.