پس از واگذاری بخشی از سهام بیمه البرز در بورس، مدیران دو شرکت دولتی بیمه آسیا و دانا هم از آمادگی این دو شرکت برای عرضه در بورس خبر می‌دهند. به گزارش ایسنا، پس از استقبال از سهام بیمه البرز در بورس بیمه‌های آسیا و دانا هم امیدوارند که عرضه سهام‌شان در بورس با استقبال مشتریان بازار مالی کشور همراه شود.

محمد علیپور ـ مدیرعامل بیمه آسیا ـ درباره پذیرش این شرکت می‌گوید: پس از درج نماد شرکت بیمه آسیا در تابلوی بورس، طی چند روز آینده سهام این شرکت عرضه خواهد شد و میزان عرضه سهام هم بر اساس تقاضای بازار از سوی سازمان خصوصی‌سازی مشخص می‌شود.

همچنین هادی اویارحسین ـ مدیرعامل بیمه دانا ـ هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تصریح می‌کند: در دو هفته آینده سهام بیمه دانا در بورس واگذار خواهد شد و در حال حاضر برای نهایی کردن امیدنامه، پذیرش بورس در بیمه دانا مستقر است. وی ادامه می‌دهد: درج نام شرکت در تابلوی بورس طی هفته جاری انجام می‌شود و شرکت بیمه دانا در مرحله اول ۱۰‌درصد سهام خود را واگذار می‌کند.

این طور که به نظر می‌رسد از آنجایی که نوع فعالیت مالی شرکت‌های بیمه‌ای شفاف است و از پیچیدگی‌هایی مانند بانک‌ها برخوردار نیستند استقبال از آن‌ها در بازار سرمایه مناسب بوده است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد بازار سرمایه شناخت خوبی از شرکت‌های بیمه داشته و همین امر باعث شده که استقبال مناسبی از اولین شرکت بیمه‌ای در بورس انجام شود. در این‌باره مدیرعامل بیمه آسیا می‌گوید: اساسا شرکت‌های بیمه بنا به ماهیت‌شان مطمئن عمل می‌کنند و سهام شرکت‌های بیمه از مطمئن‌ترین سهام‌ است.

وی سرمایه ۴۵میلیارد تومان و سود مناسب آن را از عوامل استقبال از بیمه آسیا پیش‌بینی می‌کند. مدیرعامل بیمه دانا هم به سود ۸/۷میلیارد تومانی این شرکت در سال گذشته اشاره می‌کند و می‌گوید: پس از واگذاری شرکت، افزایش سرمایه بیمه دانا محقق خواهد شد.