رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور گفت: در ۳۷۹۶ تصادف مهم جاده‌ای در مرداد امسال ۵۱۵۸ نفر مجروح و ۷۷۰ نفر در همان صحنه تصادف کشته شدند.

سرهنگ حسین علیشاهی به خبرگزاری فارس گفت: در تصادفات جاده‌ای مرداد امسال به طور متوسط روزانه ۲۵ نفر کشته شده‌اند، ۶۱‌درصد تصادفات در روز و ۶۰‌درصد از مجموع تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها روی داده است. به گفته رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه از چهار علت عمده تصادفات، تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه علت ۲۸‌درصد از تصادفات بوده است. عدم‌توجه به جلو با ۱/۲۶درصد، انحراف به چپ با ۸/۲۱‌درصد و رعایت نکردن حق تقدم با ۱/۱۷‌درصد علت بیشتر این تصادفات بوده‌اند.

کارنامه رانندگی وسایل نقلیه در سال ۱۳۸۷

۸۰هزار تصادف، بیش از ۲۳هزار کشته و ۲۸۰هزار مصدوم و مجروح ناشی از تصادفات، کارنامه سال ۱۳۸۷ رانندگان وسایل نقلیه موتوری در کوچه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌های ایران بوده است. رییس جدید پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در شهریور امسال این آمار را اعلام کرد و افزود: به طور متوسط در ایران هر روز ۲۲۰۰ و در هر ساعت ۹۰ تصادف اتفاق می‌افتد و در نتیجه این تصادفات در هر روز ۶۴ نفر کشته و ۷۶۰ نفر مجروح و مصدوم می‌شوند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «اسکندر مومنی» گفت: به غیر از سال ۱۳۸۶ در بقیه سال‌ها با افزایش میزان تصادفات جاده‌ای روبه‌رو بوده‌ایم. در این گفت‌وگوی تلویزیونی که خبرگزاری ایرنا متن مکتوب آن را منتشر کرد رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: هم اکنون لایحه‌ای در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که براساس آن رانندگان متخلف علاوه‌بر آن که جریمه نقدی شوند در قبال هر تخلف یک امتیاز منفی به گواهینامه رانندگی آنها داده شود که اگر به یک حد مشخصی برشد، گواهینامه فرد متخلف باطل می‌شود و وی از بسیاری حقوق رسمی محروم خواهد شد.