مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه سهم بانک‌های خصوصی در نظام بانکی کشور در پایان سال‌جاری را ۳۰‌درصد ارزیابی کرد و از ارائه تسهیلات ارزی به صادرکنندگان از آبان‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر حیدر مستخدمین حسینی در مراسم افتتاح چهاردهمین شعبه موسسه اعتباری توسعه در ولنجک، سهم بانک‌های خصوصی در نظام بانکی کشور در سال ۸۸ را بیش از ۲۰‌درصد اعلام کرد.

مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه با بیان اینکه این اتفاق طی ۱۲ سال رخ داده است، افزود: بانک‌های خصوصی در کشور به‌گونه‌ای حرکت می‌کنند که بتوانند سهم خود را در پایان سال‌جاری به ۳۰‌درصد افزایش دهند.

وی تصریح کرد: این ارقام به جز سهم بانک‌هایی است که به جرگه بانک‌های خصوصی کشور می‌پیوندند و یا بانک‌های دولتی است که خصوصی می‌شوند.

مستخدمین حسینی بانک‌ها را به عنوان زیرساخت‌های برنامه‌های توسعه‌ای کشورها ذکر کرد و افزود: هر چقدر بانک‌ها در ارائه خدمات مناسب به سرمایه‌گذاران و مردم قوی‌تر عمل کنند، نتایج بهتری در رفاه اجتماعی، توسعه و افزایش درآمد برای مردم حاصل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های موسسه اعتباری توسعه در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: موسسه در پی گسترش کمی فعالیت‌های خود است تا از این طریق بتواند سهم مهمی در افزایش سهم بنگاه‌های خصوصی داشته باشد.

مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه با بیان اینکه این موسسه در بخش بانکداری الکترونیک همپای بانک‌های خصوصی حرکت می‌کند، گفت: این موسسه در نظر دارد برنامه‌های جدیدی در این راستا به جامعه معرفی کند که نسبت به سایر بانک‌ها دارای مزیت‌هایی خواهد بود. وی پیوستن به طرح‌های شتاب، ساتنا، انتقال الکترونیکی وجوه (اتاق پایاپای الکترونیکی) سحاب و غیره را از اقدامات این موسسه که به زودی به بانک تبدیل خواهد شد، عنوان کرد. مستخدمین حسینی از ارائه کارت ارزی بین‌المللی از هجدهم مهرماه جاری توسط این موسسه خبر داد و گفت: علاوه‌بر آن موسسه در نظر دارد از آبان‌ماه سال‌جاری خدمات ارزی و تسهیلات ارزی به صادر‌کنندگان و وارد‌کنندگان که زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی دارند، ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: شعبه ولنجک موسسه خدمات مورد نیاز مشتریان را علاوه‌بر شعبه در محل نیز ارائه می‌کند.

وی موسسه اعتباری توسعه را اولین موسسه اعتباری بخش خصوصی که از سال ۷۶ کار خود را آغاز کرده است، اعلام کرد و گفت: زمانی که موسسه شکل گرفت، تصور نمی شد که طی ۱۲ سال بانک‌های خصوصی بتوانند جایگاه رفیعی را در بخش بانکی کشور به خود اختصاص دهند.