گروه بازار پول- به منظور انجام هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری هرچه بهتر همایش «خدمات بانکی و صادرات»، نشست مشترکی میان نمایندگان بانک‌های دولتی و خصوصی و تشکل‌های صادراتی در بانک ملی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی‌بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران، حسین دشتی، رییس اداره کل روابط‌عمومی بانک ملی ایران در این جلسه با اشاره به مشکلات بخش صادرات در کشور، ابراز داشت: ‌یکی از اهداف مهم این همایش انطباق خدمات و توانمندی‌های سیستم بانکی با نیازهای بخش صادرات است.

وی افزود: ‌در این همایش تمامی اعضای کمیته برگزاری، باید به صورت جدی بر تشکیل دبیرخانه دائمی همایش به منظور پیگیری مباحث مطروحه و دریافت پیشنهادها برای برگزاری هرچه بهتر همایش چهارم تاکید کنند.سومین همایش «خدمات بانکی و صادرات» با مشارکت بانک‌های دولتی و خصوصی و نهادها و اتحادیه‌های صادراتی و با دبیری بانک ملی ایران در روز ۹ آبان ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برپا خواهد شد. ایجاد تعامل مستقیم میان مدیران سیستم بانکی و مدیران امور صادرات، شناسایی چالش‌های موجود در روند صادارت غیرنفتی و سهم سیستم بانکی، بررسی راهکارهای برون رفت از چالش موجود با تکیه بر ساختار قوانین و مقررات بانکی و بررسی رفع مسائل و مشکلات عملکردی و فرآیندی بانک‌ها در امر صادرات از جمله اهداف همایش مذکور است. علاقه‌‌مندان برای ارائه مقالات و نظرات خود در مورد این همایش می‌توانند از طریق شماره دورنگار ۶۰۹۹۳۸۹۹ و پست الکترونیک hamayesh۳@bmi.ir اقدام کنند. همچنین شماره تلفن ۶۰۹۹۲۳۷۴ (روابط‌عمومی‌ بانک ملی) آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی در این خصوص می‌باشد .