گروه بازار پول- معاون طرح و برنامه بانک پارسیان گفت: مقام اول در سهم تسهیلات اعطایی در میان بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری کشور از آن این بانک است.

به گزارش روابط‌عمومی ‌بانک پارسیان، فریدون توده فلاح طی گفت‌وگویی با تاکید بر مشتری‌مداری به عنوان اولویت اصلی فعالان پارسیان، جایگاه بانک پارسیان در نظام بانکی کشور را در برخی شاخص‌‌ها مورد اشاره و بررسی قرار داد. وی در همین چارچوب گفت: بررسی صورت‌‌های مالی عملکرد سال ۸۷ بانک پارسیان نشانگر آن است که بزرگترین بانک خصوصی کشور بیشترین سهم را از سپرده‌‌های بانک‌های خصوصی در اختیار دارد.

به گفته وی بانک پارسیان ۱۰درصد از کل منابع بانک‌های کشور را در اختیار دارد.

معاون طرح و برنامه بانک پارسیان در همین راستا تصریح کرد: از مجموع ۳۷۰‌هزار و۸۵۲‌میلیارد ریال سپرده ای که در پایان سال ۸۷ در اختیار بانک‌های خصوصی بوده است، ۱۶۱هزار و ۶۰۹میلیارد ریال آن را بانک پارسیان جذب کرده است که۴۴درصد از مجموع سپرده‌‌های بانک‌های خصوصی است.

وی در همین چارچوب گفت: در پایان سال ۸۷ از مجموع ۲۹۲هزار و ۴۸۳‌میلیارد ریال مانده تسهیلات اعطایی نزد بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری، ۱۱۲هزار و ۲۶۷میلیارد ریال آن از سوی بانک پارسیان اعطا شده که این میزان معادل ۳۸درصد تسهیلات اعطایی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری کشور است.توده فلاح طی این گفت‌وگو همچنین به سرانه جذب سپرده در شعب بانک پارسیان اشاره کرد و گفت: هر شعبه بانک پارسیان به طور متوسط ۸۵۲میلیارد ریال سپرده جذب کرده است و بانک پارسیان در این شاخص رتبه ممتاز را در نظام بانکی کشور به خود اختصاص داده است.

معاون طرح و برنامه بانک پارسیان همچنین در ادامه توضیحات خود افزود: بانک پارسیان در سرانه اعطای تسهیلات از سوی شعب نیز با متوسط ۶۲۷میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده توسط هر شعبه مقام اول را در شاخص میزان تسهیلات اعطایی هر شعبه میان بانک‌های غیردولتی در اختیار دارد.

وی سپس به تشریح عملکرد بانک پارسیان در گشایش اعتبارات اسنادی پرداخت و در این مورد گفت: بانک پارسیان با یک‌میلیارد و ۶۵۸‌میلیون دلار اعتبار اسنادی گشایش یافته در سال ۸۷ که معادل ۴۱درصد از کل اعتبارات اسنادی گشایش یافته توسط بانک‌های خصوصی است در این شاخص نیز در میان بانک‌های خصوصی مقام اول را در اختیار دارد.

توده فلاح در بخش دیگر این گفت‌وگو تلاش و توجه بانک پارسیان برای ترویج بانکداری مدرن و استفاده از ابزارهای نوین دریافت و پرداخت را مورد اشاره قرار داد و در همین راستا گفت:تا پایان سال۱۳۸۷،۴۲درصد از کارت‌‌های صادره بانک‌های خصوصی کشور را بانک پارسیان به تنهایی صادر کرده که معادل ۴میلیون و ۷۱۷‌هزار و۸۵۸ قطعه کارت الکترونیکی است و علاوه بر آن بانک پارسیان با نصب بیش از ۱۲۰هزار و ۶۵ دستگاه کارتخوان در شعب و مراکز فروشگاهی، ۳۸درصد از کارت‌خوان‌‌های نصب شده توسط بانک‌های خصوصی را در اختیار دارد و در هر دو مورد حائز مقام اول در بین بانک‌های خصوصی کشور می‌باشد.

وی همچنین در همین چارچوب افزود: بانک پارسیان با ۲۳میلیون و ۱۳۵‌هزار و ۲۲۹ تراکنش در سال ۸۷،معادل ۵۸درصد از تراکنش‌‌های بانک‌های خصوصی و ۲۶درصد از تراکنش‌‌های کل بانک‌های کشور را به خود اختصاص داده و به لحاظ تعداد تراکنش‌‌ها در کل نظام بانکی مقام نخست را در اختیار دارد.او از تلاش آگاهانه کارکنان جوان و مستعد و مدیریت صحیح به عنوان دیگر عوامل موفقیت بانک پارسیان در زمینه‌‌های مختلف نام برد.وی گفت: این موفقیت‌‌ها اگرچه مطلوب و قابل‌توجه است، اما هیچ گاه باعث ایستایی و اخلال در روندی که برای خدمت‌رسانی به هموطنان ارجمند انتخاب کرده‌ایم، نخواهد شد.