معاون مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک پارسال ۱۷ هزار و ۲۶۰‌میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های صنعتی در ایران پرداخت کرد.

به گزارش ایرنا، غلام‌ عباس نعمت‌اللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: این میزان تسهیلات در اختیار دوهزار و۲۲۱ طرح صنعتی و معدنی در کشور قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این تسهیلات مبلغ یک‌میلیارد و ۸۴۲‌میلیون یورو و بیش از ۸۰‌میلیون دلار تسهیلات ارزی به صاحبان واحدهای صنعتی پرداخت شده است.

او گفت: طی سه سال اخیر هم بانک صنعت و معدن به یک هزار طرح صنعتی در ایران افزون بر ۳۰۰هزار ‌میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و از این راه به رونق اقتصادی و ایجاد زمینه‌های اشتغال در کشور کمک کرده است.

او اضافه کرد: به منظور اجرای طرح آمایش صنعتی در استان اردبیل برای ۳۶ طرح به مبلغ چهار‌هزار و ۶۰۰‌میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز است که بانک صنعت و معدن از طریق پرداخت تسهیلات این مبلغ را تامین خواهد کرد.

نعمت‌اللهی اظهار داشت: بانک صنعت و معدن حمایت از طرح‌های بزرگ، متوسط و کوچک به ویژه در اجرای طرح آمایش صنعتی را در اولویت قرار داده است و در پرداخت این تسهیلات نقاط محروم و توسعه یافته را به شکل مساوی در نظر گرفته است.

او گفت: سازمان صنایع و معادن استان اردبیل با توجه به حجم عملیات و اعتبارات جذب شده در سراسر ایران رتبه چهارم را از آن خود کرده است و در صورت تداوم این وضعیت اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌‌های صنعتی در این استان امیدوار‌کننده خواهد بود.

وی افزود: همچنین ۴۹ طرح کوچک و متوسط با سرمایه‌گذاری ۷۲‌میلیارد ریال، تسهیلات خود را از این بانک دریافت کرده‌اند و پرداخت تسهیلات برای هشت طرح نیمه ‌تمام به تصویب رسیده است.