مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر گفت: موسسه بودن توجیه زیادی ندارد و باید شرایط را برای بانک شدن موسسه مالی و اعتباری مهر فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری موج، احمد شفیع‌زاده در جلسه هم‌اندیشی مسوولین شعب تهران بزرگ به منظور بررسی عملکرد ۶ ماهه این موسسه مالی و اعتباری مهر اظهار داشت: طی سال‏های گذشته، تلاش‏های خوبی در اداره امور شعب تهران بزرگ موسسه مالی و اعتباری مهر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه گردش مالی در تهران قابل قیاس با استان‏های دیگر کشور نیست، گفت: تهران گردش مالی ۵۰‌درصدی را در قیاس با استان‏های دیگر کشور دارد که باید از گردش مالی استان تهران به نحو مطلوب بهره برد.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر تصریح کرد: ظرف ۶ ماه گذشته، رشد ۱۰۰‌درصدی منابع در موسسه مالی و اعتباری مهر تحقق یافته که نشانگر نفوذ و رسوخ موسسه در بازار و میان مردم است.

شفیع‌زاده همچنین از برنامه‏های موسسه مالی و اعتباری مهر در نیمه دوم سال جاری به منظور مشتری‌مداری و جلب رضایت آنان خبر داد و متذکر شد: جذب منابع و کاهش معوقات از شاخص‏های اصلی فعالیت موسسه مالی و اعتباری مهر است.

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر با تاکید بر اعمال مدیریت اقتصادی گفت: به منظور افزایش مدیریت اقتصادی در موسسه مالی و اعتباری مهر، برای شعب سودده موسسه تشویقاتی در نظر گرفته می‏شود.

شفیع‌زاده اذعان داشت: فلسفه وجودی موسسه مالی و اعتباری مهر در ارائه خدمات بانکداری است؛ چرا که اگر این فلسفه جدی گرفته نشود، با بحران هدایت مواجه می‏شویم و حیات ما زیر سوال می‏رود.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر با بیان این که قدرت خدمت‌رسانی عامل بقای ما است، گفت: مدیریت اقتصادی شرط حیات ما است و نباید بقای خود را به خطر بیاندازیم.

وی تصریح کرد: موسسه مالی و اعتباری مهر می‏تواند در صنعت بانکداری به جایگاه رفیع نگین بانکداری اسلامی ‌برسد.

وی با اشاره به تبدیل موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک گفت: موسسه بودن توجیه زیادی ندارد و باید شرایط را برای بانک شدن فراهم کنیم.

شفیع‌زاده خاطرنشان ساخت: مذاکرات ما با بانک مرکزی نهایی شده است و با ریاست بانک مرکزی به توافق رسیده‏ایم.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال جاری، تبدیل موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک نهایی شود.

وی با اشاره به تبدیل موسسه انصار به بانک بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار گفت: دلیلی ندارد که با تبدیل موسسه انصار به بانک، ما نیز در بانک شدن تعجیل داشته باشیم.

وی گفت: باید به آرامی‌حرکت کنیم تا زیر ساخت‏ها و ساز و کارهای لازم برای تبدیل به بانک فراهم گردد.

وی با تاکید بر توسعه شعب موسسه مالی و اعتباری مهر و جا‌به‌جایی شعب برای تبدیل شدن به بانک گفت: موسسه مالی و اعتباری مهر باید در شرایط فعلی موسع‌تر و توسعه یافته‌تر شود.

تحقق رشد منابع در ۶ ماه اول سال جاری

مدیرکل اداره امور شعب تهران بزرگ موسسه مالی و اعتباری مهر گفت: برنامه سال ۸۸ به منظور رشد منابع شعب تهران بزرگ موسسه مالی و اعتباری مهر در ظرف ۶ ماه تحقق یافت.

محمود همت‌آبادی نیز از روند جذب و رشد منابع در نیمه اول سال جاری خبر داد.

وی طی گزارشی به عملکرد ۶ ماهه شعب تهران بزرگ در بخش جذب منابع و تسهیلات اشاره کرد و گفت: نسبت به پایان سال ۸۷، تهران بزرگ از رشد ۹۴‌درصدی منابع برخوردار گردیده است. این مقام مسوول متذکر شد: رشد منابع شعب تهران بزرگ ۶ ماه زودتر از برنامه زمان‌بندی شده سال ۸۸ محقق گردید.

وی با بیان این که «برنامه سال ۸۸ در ظرف ۶ ماه تحقق یافت»، گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۸۷، تهران بزرگ را در جذب منابع پیشرو کرد.

مدیرکل امور شعب تهران بزرگ، رشد ترکیب منابع در تمامی‌ شعب تهران بزرگ را مورد تاکید قرار داد.همت‌آبادی همچنین به اعطای

۶هزار ‌میلیارد ریالی تسهیلات اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰‌درصد تسهیلات در بخش صنعت و تولید پرداخت گردیده است.

همت‌آبادی افزود: بیش از ۱۷‌درصد منابع کل کشور در تهران بزرگ است و به همین منظور توسعه شعب در ۶ ماه دوم سال جاری مورد تاکید ما می‌باشد.

وی همچنین به کاهش معوقات در پایان ۶ ماه اول سال ۸۸ اشاره و میزان ۵/۴‌درصدی را در بخش معوقات عنوان کرد.

همت‌آبادی در پایان گفت: براساس نظر‌سنجی‌های صورت گرفته، نسبت رضایت‌مندی از تهران بزرگ ۵‌درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.