گروه بازار پول- بانک توسعه صادرات ایران آمادگی دارد برای فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری در استان کهکیلویه و بویراحمد تسهیلات بانکی ارایه نماید.

به گزارش روابط عمومی‌بانک توسعه صادرات ایران، رییس شعبه این بانک در یاسوج با بیان این مطلب گفت: استان کهکیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری بالایی است که این بانک با تامین مالی طرح‌های سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلفی همچون ساخت هتل، تله‌کابین و... می‌تواند به صادرات و صنعت گردشگری این استان رونق تازه ای ببخشد.

کوهیار مهدوی گفت: تسهیلات این بانک در دو قالب ارزی و ریالی اعطا می‌شود که نرخ تسهیلات ریالی برای اجرای طرح‌ها ۱۲درصد و در بخش ارزی ۶درصد است.

رییس شعبه یاسوج بانک توسعه صادرات بیان داشت: چنانچه منابع اعطای تسهیلات از حساب ذخیره ارزی باشد، با توجه به محروم بودن منطقه، نرخ سودکمتری برای بازپرداخت تسهیلات محاسبه خواهد شد.

مهدوی به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ صادراتی در استان کهکیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با توجه به مزیت صادراتی استان خصوصا در زمینه‌های باغداری و صنایع تبدیلی لازم است با آموزش‌های لازم و همکاری نهادهای مرتبط با صادرات، حرکتی آغاز شود تا تولیدکنندگان استان بیشتر به سمت صادرات هدایت شوند.