رییس کل بیمه مرکزی ایران از آغاز پذیره‌نویسی اولین شرکت بیمه تعاونی سهامی عام در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این شرکت در مرحله معرفی مدیران خود قرار دارد.

جواد فرشباف ماهریان در گفت‌وگو با «مهر»، با بیان اینکه اولین بیمه تعاونی سهامی عام در مرحله معرفی مدیران است، گفت: اگر مدیران مربوطه تشخیص صلاحیت شوند، این شرکت آماده پذیره‌نویسی خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که برای تشکیل این شرکت صورت گرفته است، بیان کرد: این شرکت متشکل از تعدادی از سهامداران گسترده به شکل تعاونی است و وزارت تعاون در تشکیل آن هیچ نقشی ندارد.

وی رقم سهامداری این شرکت‌ها را از نیم‌ تا ۵درصد اعلام کرد و افزود: سهامداران شرکت‌های تعاونی، سهام بیمه تعاونی را به نوعی خریداری کرده‌اند و در آن مشارکت خواهند کرد.

فرشباف ماهریان خاطرنشان کرد: قسمتی از سهام این شرکت عرضه عمومی می شود که این عرضه در قالب پذیره‌نویسی خواهد بود.

به گزارش مهر، با توجه به قانون سیاست‌های اصل ۴۴ در بخش تعاون و لزوم توسعه این حوزه از اقتصاد تشکیل بانک‌های دولتی و غیردولتی در کنار ایجاد بیمه‌های تعاونی سهامی عام تکلیف شده است.

با راه‌اندازی بانک دولتی توسعه تعاون، تشکیل و آغاز به کار اولین شرکت تعاونی بیمه سهامی عام پس از طی چند مرحله هم‌اکنون به مرحله انجام کارهای بورسی و پذیره‌نویسی سهام رسیده است و به زودی پس از انجام مراحل قانونی می‌توانیم شاهد راه‌اندازی رسمی آن باشیم.

اجرای الزامات قانون اصل ۴۴ در بخش تعاون که نمونه‌های آن مانند ایجاد بانک و بیمه برشمرده شد، می‌تواند راهگشای دستیابی این بخش به سهم ۲۵درصد تا پایان برنامه پنجم توسعه باشد.