بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد: میزان ذخایر طلا و ارز خارجی این بانک در هفته اخیر با شش میلیارد دلار افزایش، به ۴۱۰میلیارد و ۹۰۰میلیون دلار رسید. به گزارش ایرنا، در گزارش روز پنج‌شنبه بانک مرکزی روسیه اعلام شده است که روند رشد ذخایر طلا و ارز خارجی این بانک ادامه دارد.

روسیه برای مقابله با بحران مالی و اقتصادی که گریبان‌گیر این کشور شده است‌، تدابیری را به عمل آورده و برای این منظور، حدود ۲۰۰میلیارد دلار ذخایر طلا و ارز خود را مصرف کرد.

به گفته مقام‌های روس، این تدابیر موثر بوده و اقتصاد روسیه به تدریج از حالت رکود خارج می‌شود.

«آلکسی کودرین» معاون نخست وزیر و وزیر دارایی روسیه امروز در شورای فدراسیون روسیه در بحث پیرامون بودجه روسیه، با اشاره به نشانه‌های بهبودی اقتصاد روسیه گفت: در سه ماه سوم اقتصاد روسیه از حالت رکود خارج می‌شود.

«ایگور شووالف» معاون نخست وزیر روسیه با ابراز خرسندی از روند بهبودی نسبی اقتصاد روسیه و رشد شش درصدی تولید ناخالص ملی این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی گفت: دولت روسیه قصد تعلیق این تدابیر را ندارد.

روبل روسیه نیز در نتیجه اقدامات بانک مرکزی در برابر یورو و دلار آمریکا تقویت شده و دولت روسیه اعلام کرد که تقویت بیشتر روبل به نفع تولیدکنندگان روس نیست و به همین دلیل مانع تقویت بیشتر آن خواهد شد.