ذخایر فنی بیمه ‌آسیا 21 درصدرشد کرد

گروه بازار پول- مجمع عمومی ‌شرکت سهامی‌ بیمه‌ آسیا به عنوان دومین شرکت بزرگ بیمه کشور با حضور صد درصد سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره بیمه‌آسیا تشکیل و صورت‌های مالی این شرکت به تصویب اعضای مجمع رسید.

به گزارش روابط‌عمومی‌ شرکت بیمه‌آسیا، سیدمحمد علیپور، مدیرعامل بیمه‌آسیا در گزارش عملکرد بیمه‌آسیا در سال ۱۳۸۷، گفت: حق‌بیمه‌های دریافتی بیمه‌آسیا در سال ۱۳۸۷ به ۸/۵‌هزار‌میلیارد ریال رسید که نسبت به سال قبل ۵/۱۴‌درصد رشد داشته است. همچنین در سال مذکور میزان خسارت پرداختی با رشدی ۵‌درصدی به ۲/۴‌هزار‌میلیارد ریال رسید.

وی کاهش رشد خسارت پرداختی در مقایسه با رشد حق‌بیمه را نشان از اصلاح مدیریت ریسک و پرتفوی بیمه‌آسیا دانست و گفت: در سال ۱۳۸۷ به‌‌رغم تمامی‌محدودیت‌ها و اعمال مقررات در مورد بیمه شخص ثالث توانستیم با مدیریت ریسک و شناسایی بیمه‌‌‌گذاران پرخطر، ضریب خسارت را در بیمه‌آسیا کاهش دهیم.

مدیرعامل بیمه‌آسیا گفت: سود خالص این شرکت در سال ۸۷ به ۶۴‌میلیارد ریال رسید که نسبت به سال قبل ۵‌درصد رشد داشته است.

علیپور در ادامه با توجه به روند واگذاری شرکت‌های بیمه به بخش خصوصی بیان داشت: کلیه مراحل واگذاری سهام بیمه‌آسیا از طریق بورس اوراق بهادار انجام شده است و امیدواریم در روزهای آینده جلسه پذیرش شرکت برگزار و سهام شرکت از طریق سازمان خصوصی‌سازی واگذار شود و شرکت بیمه‌آسیا به عنوان بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور وارد مرحله تازه‌ای از فعالیت گردد.

وی افزود: ذخایر فنی بیمه‌آسیا در رشته‌های مختلف با توجه به استاندارد جدید حسابداری و آئین‌نامه ۵۸ شورای عالی بیمه معادل ۲۱ درصد رشد داشت و از این طریق ذخایر شرکت به ۸/۳‌هزار‌میلیارد ریال بالغ شد. علیپور گفت: ۷۸‌درصد از تولید شرکت در سال ۱۳۸۷ از طریق شبکه فروش انجام شد و بقیه تولید مستقیم شرکت است. مدیرعامل بیمه‌آسیا در پایان تهیه طرح استراتژیک و برنامه بلندمدت ۵ ساله و همچنین استقرار سیستم‌های جامع بیمه‌ای و مالی را از دیگر برنامه‌های مهم اجرا شده در سال ۱۳۸۷ برشمرد.