نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام)، از برگزاری چهارمین مرحله مزایده فروش اموال مازاد بانک‌ها به‌زودی در مجتمع فرهنگی کوثر خبر داد. «جمال دامغانیان» در گفت‌وگو با «ایرنا»، افزود:‌ براساس برنامه قرار است ۳۹۶ واحد از املاک مازاد بانک‌ها به ارزش بیش از هزار و ۴۰۰‌میلیارد ریال به مزایده گذاشته شود.

به گفته وی، در این مزایده بخشی از املاک بانک‌های ملی، سپه، صنعت‌ومعدن، مسکن، توسعه صادرات و کشاورزی به مزایده گذاشته خواهد شد. وی اظهار داشت:‌ از مجموع کل املاک قابل‌مزایده، ۱۶۸ ملک مربوط به بانک ملی، ‌۵۱ ملک مربوط به بانک سپه،‌ ۷۳ ملک متعلق به بانک مسکن، ‌۵۴ ملک مربوط به بانک صنعت‌ومعدن، ۲۸ ملک متعلق توسعه صادرات و ۲۲ ملک متعلق به بانک کشاورزی است.

دامغانیان از ایجاد شرایط مناسب برای مزایده املاک مازاد بانک‌ها خبر داد و گفت: برای افزایش میزان واگذاری‌ها تسهیلاتی نظیر فروش اقساطی واحدها در نظر گرفته شده است.

نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها گفت: قرار است آگهی مزایده این املاک در دو روزنامه «دنیای اقتصاد» و «همشهری» در روزهای چهارم و ۱۲ مهرماه انتشار یابد. وی گفت: این مرحله از فروش املاک مازاد بانک‌ها روز ۲۰ مهر ماه ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود. وی مجموع فروش املاک مازاد بانک‌ها در سه دوره گذشته را ۷۸ ملک باارزش بیش از ۲۲۰‌میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در دوره‌های اول، دوم و سوم به ترتیب ۲۲، ۹۱ و ۵۸ نفر بوده‌اند.

دامغانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد کل املاک مازاد بانک‌ها نیز گفت: از آنجا که بانک‌ها در حال بررسی و انجام امور کارشناسی هستند، رقم دقیق این املاک مشخص نیست.

نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام) در پایان گفت: شرکت فروش املاک مازاد بانک‌ها اعلام آمادگی خود را نسبت به فروش املاک غیرضروری بانک‌های خصوصی نیز اعلام می‌کند. به گزارش خبرنگار ایرنا، علاوه بر آنکه بانک‌های صادرات و رفاه کارگران هنوز قراردادی را برای واگذاری املاک مازاد خود با شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام) امضاء نکرده‌اند، بانک‌های ملت و تجارت نیز املاک خود را در اختیار این شرکت برای فروش قرار نداده‌اند.

اعضای هیات‌مدیره شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام) که وزارت امور اقتصادی و دارایی ریاست مجمع را برعهده دارد، انتخاب شدند و شامل بانک‌های ملی، مسکن، سپه، ملت و صنعت‌ومعدن می‌شوند.