قضاوی می‌رود، پورمحمدی می‌آید

قضاوی ضمن تاکید بر‌افزایش قانونی حقوق کارکنان بانک‌ها در آینده‌ای نزدیک از کناره‌گیری خود از سمت قائم ‌مقامی‌بانک مرکزی در آینده‌‌ای نزدیک و جایگزینی پورمحمدی به‌جای خود خبر داد.

حسین قضاوی در گفت‌وگو با باشگاه خبری «توانا» در خصوص برخی شایعات که چندی پیش در رسانه‌ها مبنی بر کناره‌گیری وی از سمت مذکور و منصوب پورمحمدی معاون فعلی بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دارایی مطرح شده بود، اظهار کرد: در جریان آمدن آقای پورمحمدی هستم و از ‌این طرح نیز استقبال می‌کنم به دلیل ‌اینکه‌ ایشان انسانی فعال و صاحب ‌فکر هستند.

وی افزود: از آمدن افراد جدید با انگیزه‌های قوی و افکاری پویا که می‌توانند اسباب برکت بانک مرکزی باشند، استقبال می‌کنم.

قضاوی آمدن پورمحمدی به بانک مرکزی را جدی دانست و از کناره‌گیری خود از سمت قائم‌مقامی‌بانک مرکزی در‌ آینده‌‌ای نزدیک خبر داد.

وی از ارائه پیشنهادهای مختلفی برای ادامه فعالیت در برخی از سازمان‌ها خبر داد و گفت: با وجود پیشنهادهای مذکور، هنوز تصمیم نهایی نگرفتم.

این گزارش حاکی‌است در چند هفته گذشته اخباری مبنی بر تغییر و جابه جایی در بانک مرکزی در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود.

کارمندان بانک‌های دولتی نگران نباشند حقوقشان افزایش می‌یابد

قضاوی در ادامه در خصوص وضعیت افزایش حقوق کارمندان بانک‌ها، بیان کرد: نگرانی‌هایی که همکاران بانک‌های دولتی در ‌این باره دارند به ‌این دلیل است که پیش‌بینی بودجه سال جاری در سال گذشته به سازمان مدیریت منتقل، اما مشمول تعدیلاتی شد. وی اضافه کرد: در بودجه تعدیل شده درصد افزایش بودجه پرسنلی بانک‌های دولتی مشابه سنوات قبل در نظر گرفته نشده است.

قائم مقام بانک مرکزی افزود: مجمع عمومی ‌بانک‌ها باید در ‌این خصوص تصمیم‌گیری کرده و هزینه‌های افزایش حقوق را ابتدا به تصویب مجمع برسانند و سپس آن را در قالب اصلاحیه بودجه کل کشور به تصویب مجلس برسانند.

به گفته قائم مقام بانک مرکزی، افزایش حقوق کارمندان بانک‌ها از مواردی به حساب می‌آید که دیر و زود دارد، ولی سوخت و سوز ندارد.

قضاوی گفت: مراودات لازم برای افزایش حقوق کارمندان بانک‌ها باید بین مجمع عمومی‌ آنها انجام شود و در ادامه‌ این روند همکاران بانک‌های دولتی حقوقشان را به گونه‌ای‌ مناسب دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: تلاش‌هایی در بانک مرکزی صورت گرفته که حقوق کارمندان بانک‌ها مطابق سنوات گذشته افزایش پیدا کند.