خدمات «مدیریت پرتفوی و مشاوره سرمایه‌گذاری»

از ابتدای آذرماه ۱۳۸۷، هم زمان با شدت گرفتن بحران اقتصاد جهانی و رکود بازار سرمایه ایران، بانک سامان با تجهیز مدیریت امور سرمایه‌گذاری خود به نیروهای متخصص و مجرب، اقدام به تشکیل پرتفوی سرمایه‌گذاری نمود. هدف ابتدایی این اقدام مدیریت منابع بانک و گروه مالی سامان در بازار سرمایه و هدف غایی آن ارائه خدمات مدیریت دارایی‌ها به مشتریان بانک و تشکیل صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری بوده‌است.

بروز نشانه‌های بهبود وضعیت اقتصاد جهانی از جمله افزایش قیمت جهانی کالا، نفت و فلزات که از ابتدای سال جاری شمسی موجبات رشد شاخص‌ بازارهای سهام سراسر جهان را به ارمغان آورد، تأثیر بسزایی بر رونق و رشد بازار سرمایه ایران داشت. در کنار این تحولات جهانی، رکود نسبی بازارهای موازی داخل کشور از جمله بازار پول، بازار زمین و ساختمان، افزایش حجم نقدینگی تزریق شده به بازار سرمایه را دامن زد. کسری بودجه بالای دولت که بخشی از آن بایستی از محل واگذاری شرکت‌های دولتی در بازار بورس تأمین شود، موجب رویکرد مثبت دولت به این بازار شده و از ابتدای سال فعالیت گسترده اشخاص حقوقی و شبه دولتی و حمایت‌های آنها از این بازار نقشی بسزا در شکوفایی مجدد و رونق آن داشته است. با توجه به پیش‌بینی اغلب فعالان بازار سرمایه از تداوم روند بهبود اقتصاد جهانی و حمایت از بازار سرمایه در بلند مدت، اطمینان سرمایه‌گذاران در این بازار فزونی یافته و سوددهی مناسب فعالیت آگاهانه در آن با افق سرمایه‌گذاری بلند مدت بسیار محتمل ارزیابی می‌شود.

عواملی از این دست در کنار تخصص و دانش گردآوری شده در بانک سامان، این بانک را امیدوار کرده است که روند سوددهی ممتاز فعالیت‌های گذشته خود را در بازار سرمایه حفظ نماید. تلاش بی‌وقفه نیروهای مدیریت سرمایه‌گذاری بانک سامان از زمان تاسیس به ایجاد نظام جامع مدیریت سرمایه‌گذاری (شامل تحقیق، تحلیل، برنامه‌ریزی، اجرا و گزارش‌دهی) و ارتباط مستحکم آن با ارکان و عوامل بازار سرمایه انجامیده است که در کنار سابقه عملکرد درخشان این مدیریت از ابتدای فعالیت، پشتوانه‌ای مطمئن برای ارائه خدمات مدیریت دارایی‌ها و پرتفوی سرمایه‌گذاری و نیز ارائه مشاوره‌های سرمایه‌گذاری به مشتریان بانک گشته ‌است. علاوه بر بازار بورس اوراق بهادار، بازار ارز و بورس کالا نیز همواره مورد توجه این مدیریت بوده و آن را در شرف ورود حرفه‌ای به این بازارها قرار داده‌است. بانک سامان در حال حاضر اقدام به ارائه خدمات مدیریت دارایی‌ها و پرتفوی سرمایه‌گذاری با تضمین حداقل سود و ارائه خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب‌های مناسب برای ایشان نموده است و در پی‌موفقیت‌های کسب شده، آمادگی گسترش ارائه این خدمات ارزشمند و منحصر به فرد به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی علاقه‌مند را نیز دارد. در عین حال این بانک به یاری خداوند در آینده نه‌چندان دور به گسترش فعالیت در زمینه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک به منظور ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خرد نیز اقدام خواهد نمود. شماره تماس: ۷-۲۳۰۹۵۵۴۵-۰۲۱، پست الکترونیکی: investment@sb۲۴.com تهیه و تنظیم: محمد دارستانی فراهانی (مدیر پرتفوی سرمایه‌گذاری - مدیریت امور سرمایه‌گذاری بانک سامان) سید حسین خاتمی (مسوول امور خدمات مدیریت دارایی‌ها - مدیریت امور سرمایه‌گذاری بانک سامان).