رییس کل بیمه مرکزی ایران از آغاز مرحله دوم آزاد‌سازی تعرفه‌ها در صنعت بیمه از مهر ماه امسال خبر داد.

جواد فرشباف ماهریان در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین اقدامات طرح تحول صنعت بیمه گفت: ورود سهام شرکت‌های بیمه به بورس برای عرضه به بخش خصوصی نقطه عطفی برای ورود صنعت بیمه به بازار سرمایه کشور و اصلاح نظام‌ها و ساختارهای این صنعت است.

رییس شورای عالی بیمه از آغاز اجرای دومین مرحله اصلاح نظام تعرفه صنعت بیمه در مهرماه سال‌جاری خبر داد و گفت: در این مرحله تعرفه برخی از رشته‌های بیمه‌ای را پس از تصویب شورای عالی بیمه آزاد‌سازی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این مرحله بخشی از مرحله‌بندی آزادسازی در راستای رقابتی کردن پوشش‌های مختلف بیمه‌ای است، اظهار داشت: براساس برنامه‌های زمان‌بندی شده آزاد‌سازی تعرفه‌های صنعت بیمه به جز بیمه شخص ثالث حداقل باید طی ۵ سال یعنی تا پایان سال چهارم برنامه پنجم توسعه انجام شود که حدود شش ماه از اجرای آن گذشته است. فرشباف گفت: بر اساس مدل عملیاتی آزاد‌سازی تعرفه‌ها تا دو سال این رشته‌ها ارائه می شود و به مدت یک تا یک و نیم سال نیز برای اجرای آن تمرین خواهد شد، زیرا شرکت‌های بیمه بر اجرای آن با توجه به محدودیت‌ها نیاز به نیروهای متخصص دارند. وی با بیان اینکه صلاحیت فنی این متخصصین باید به تایید بیمه مرکزی برسد، اظهار داشت: بیمه مرکزی نظارت مالی دقیق و مستمری بر عملکرد شرکت‌های بیمه در این راستا خواهد داشت.